fredag 31 december 2010

Ett oskrivet ark!

Nu när jag sitter här helt för mig själv och inväntar det nya året,ska jag försöka skriva lite.
Mina kära från Vara kom fram lyckligt och väl onsdagen före jul.Lååång resa,men det gick bra.
Intensiva dagar har det varit.
Torsdag for Sanna,Elin och Oscar in till stan och shoppade.
Jens och Alexander fick för sig att dom skulle baka bröd.Det var bara att plocka fram allt vad huset förmådde i fråga om mjöl,jäst o.dyl.
Både matbröd och bullar blev det.(Det var inte för att det inte fanns utan dom ville nog ha något att göra)
Julafton var vi tio personer här.Sanna m.fam.,Viktoria och hennes barn och jag.
OCH tomten kom!!!!
Min förkylning har gått fram och tillbaka,så helt kry har jag inte varit tyvärr.
Men det har gått bra!
Jens hängde på låset till Elgigantens rea och köpte en Bluraydvd till mig.Installerade den och fixade så jag fick ljud genom förstärkare till mina högtalare också.Nu är det jättebra ljud på tvn.Kanon!
Onsdagmorgon startade dom hemresan.Denna gång stannade dom i Klockestrand,hos barnens faster och sov över där.Barnen fick då även träffa sin Pappa och Farmor.
Igårkväll halv åtta var dom tillbaka i Vara.
På onsdagen åt jag middag hos Viktoria och hennes tonåringar.Trevligt!!
Igår tvättade jag och städade.
--
Ikväll är jag ensam.Det var jag förra Nyår också.Det går bra,men saknaden känns mera en sådan dag som idag.
Var till graven och fyllde på ljus.Så fruktansvärt kallt det var.
Viktoria var så gullig och kom med en fin Nyårsbukett till mig på eftermiddagen.
Nu ska jag försöka hålla mig uppe till Tolvslaget.Har legat på soffan under en filt och sett på Tv.Det har knastrat av raketer och smällare hela kvällen redan.
--
Nu får vi se vad det nya året har i beredskap åt oss.
Inte så mycket för en som mej,skulle jag tro.
Får bara önska att man får hålla sig frisk,så är jag nöjd.
Gott slut och GottNytt År!!!

4 kommentarer:

Annica sa...

Nu ska jag också sätta mig en stund framför TV:n. Kan vara en fördel ibland att vara solo - man bestämmer helt över fjärrkontrollen!

Gunnel sa...

Även jag sitter framför teven och glor på juniorhockey. Jag har ingen makt över fjärrkontrollen.

Annica sa...

Men Gunnel, ni har ju två TV-apparater. EN kan du väl få bestämma över?

Viktoria sa...

Gott nytt år mamma! :) Jag tycker både du o jag ska ha som mål att hitta en stadigvarande tv- och middags-kompis detta år. :)
Om inte annat så kan vi satsa på att göra året rikt på glada upplevelser o stunder.
*kram*

Bloggintresserade