torsdag 16 december 2010

Förberedelser!

Vy genom fönstret innifrån Färjan!!
--
Nog är det skönt att man får hålla sig innomhus en sådan här dag.Stackars alla som måste ut i trafiken.
Vi har varit förskonade här uppe än så länge i vinter.Värre har det varit i södra Sverige.Där har det snöat länge.
Lite skönt var det att gå ut en sväng och sopa av bilen och skotta bort det värsta.Milt är det ju.
Känner mig betydligt bättre i dag.
Har fått mycket gjort.
Revbensspjällen är klara.Gjorde denna gång efter konstens alla regler.Kokade dom i en massa kryddor först i 20 minuter.Sen in i ugnen i långpannan och penslade med allehanda godsaker.Det doftar jättegott.Jag har inte smakat än,så hur dom är vet jag inte.
En rejäl köttgryta har jag också gjort.Svamp,lök och morötter i.
Blir bra att ha färdigt när vi blir många.
Lite tvätt--både för hand och i maskinen sedan.
Riktigt tillfreds med mig själ,måste jag säga!!!
Det får vara nog med självberöm nu!!
Hej,svejs!

3 kommentarer:

Sanna sa...

*gilla* ;-)

Gunnel sa...

Jag har köpt revbensspjäll. Ska tillaga dem efter bästa förmåga i helgen.

Annica sa...

Det var riktigt tungt att pulsa i snön under torsdagens oväder. Jag håller med om att det är skönast inomhus sådana här dagar. Men kylan är ännu värre, tycker jag. Och, enligt väderfolket, ska den återvända och stanna åtminstone fram till jul. Burr!

Bloggintresserade