onsdag 15 december 2010

Glasögon!


Måste berätta om mitt glasögonstrul!
Skaffade nya för någon månad sedan.Kraftiga svarta bågar med "blingbling"på.
Det var svårt att få till dom så att dom inte skavde någonstans.
Vet inte hur många gånger jag var till optikern för justering.
Invänjning var det med glasen också,eftersom jag fått starkare.
Till slut blev dom riktigt bra och jag var så nöjd med styrkan.
Då fick jag för mig att jag skulle beställa ett par till.Lite smidigare bågar,att variera med.
Sagt och gjort!Valde ett par jag tyckte var snygga.
Hämtade dom och började träna in mig med dom.
Någonting stämde inte!
När jag undersökte glasen ordentligt såg jag att det var så tjocka glas.
Jag hade betalat dyra pengar för extra tunna!!!!
Tillbaka igen.
Det var så galet det kunde bli!Det insåg optikern också.
Prova in nya bågar igen.Dom var för stora dom förra,därför blev det fel glas i dom.
Puh!!
Nu har jag äntligen fått dom nya och dom är jättesköna.
Nu har jag två fungerande par glasögon,efter en massa krångel.
Nöjd äntligen!!!!
--
Min förkylning verkar gå fram och tillbaka.Igår var jag ganska bra,så jag hann uträtta många ärenden.Tack och lov!
I morse var jag lika tjock i "rören" igen.
Men det var bara att knata sig iväg till ICA och skicka iväg paketen,som skulle till Göteborg,Dorotea och Umeå.
Kallsvettig när jag kom hem,men köttfärsen var tinad.
Köttbullstrillande!!1,6kg köttfärs är nu köttbullar!!
Det går bra när man får göra det i sin egen takt.
I morgon är det revbenspjäll och köttgryta som står på agendan.
--
Värre är det för dom stackare som jobbar och blir sjuka den här tiden.
Jag disponerar min dag som jag vill.
Kanske är det någonting som inte blir gjort som vanligt.
Det viktigaste är ju att Familjen samlas och har trevligt!!
--
Hej för denna gång!!

1 kommentar:

Gunnel sa...

Så mycket köttbullar och jag som nästan tänkte köpa färdiga. Men jag har köpt köttfärs i eftermiddag så jag får väl se hur det blir i morgon.

Bloggintresserade