måndag 13 december 2010

Tredje advent!

Tredje advent har det hunnit vara nu.Det går undan!
I fredags var jag och åt julbord med Brandservice på Färjan(BBB).Jättetrevligt att få träffa alla igen.Är så glad att det går bra för firman.Dom är så fina dessa människor som driver den vidare.Kallt var det.Hade planerat att ta bussen hem.Siktade in mig på 10,45.Missade den precis.Typiskt!!Men jag gick en liten bit och hittade snabbt en taxi.Det var ganska lugnt ute på stan då.Kylan kanske.
Lördag var det dags för Hertsö Julmarknad.Väldigt mycket folk.Britta och Mårten hade kommit igång bra med brödförsäljningen.Jag hjälpte till så att dom kunde äta den traditionella jultallriken man kan köpa där.Det har blivit väldigt populärt och det var fullsatt vid borden hela tiden.Hantverk i parti och minut fanns det.Väldigt mycket stickat,men även annat.Inget tingeltangel där inte!Vid halv tvåtiden var vi färdiga med försäljningen.
--
Hade börjat bli lite förkyld redan tidigare,men på söndagmorgon bröt det ut ordentligt.Länge sedan jag har snytt så otroligt mycket hela dagen.
Soffan och sängen var mina bästa vänner då.Är lite bättre nu,men missade lille Williams Luciafirande på dagis detta år.Synd!!Men vad gör man.
Måste åka och handla mat och börja med det,så jag har färdigt några rätter till julhelgen.Det får bli i morgon tror jag.Det räcker om jag går och äter Julgröt med Bagarstugegänget i kväll.
Det ska jag göra tallafall,tänkte jag.
--
Nu ska det bli en vilostund igen!
På återseende!!!

1 kommentar:

Gunnel sa...

Snuva är ett elände och kommer alltid vid fel tidpunkt. Hoppas att du blir frisk inför helgen.

Alldeles nyss ringde någon och sa att jag hade vunnit rosa Lovikka-vantar på Hertsö julmarknad. Kul!!

Bloggintresserade