söndag 5 december 2010

Händelserik vecka!!

Jul i mitt sovrum,och det med besked!
En liten pepparkaksbakande William!!
--
Denna vecka har det hänt mycket.
Tisdag var jag som sagt och åt lunch med några 60+re.
Torsdag var jag på Kulturens Hus och lyssnade på Bo Kaspers Orkester. Magiskt!!
Fredag var det Julfest med Pro.Riktigt trevligt och god jultallrik.Bra sång och musik.
Många trevliga bekanta var det där.Roligt att träffa lite folk och få prata bort en stund.
Lördag skulle jag egentligen åkt med Villaföreningen till Ikea .Men jag var tvungen att inse att det blir för mycket.Stannade hemma och det kändes bra.Var och tittade när William,Viktoria och Linnea bakade pepparkakor istället.
Idag har Viktoria och hennes tre barn fikat här.
En säng som dom haft körde vi tillbaka hit,med hjälp av grannens släp.Mitt var så" fruset".
Nu har jag ju ett gästrum till,så det var bra att få dit en säng igen.
--
Tittade på näst sista "Så mycket bättre"igår.
Så otroligt bra program!
Petter,Plura, September,Lasse Berghagen,Tomas di Leva ,Sandelin och Lillbabs.
Bara så himla synd om Lillbabs att hon skulle skada sig i ansiktet.Men hon kämpade på krutgumman.
Man fick verkligen se och höra nya sidor hos dom alla.
Enligt mig,det bästa program som visats på länge.
--
Lite trögt går det med mitt bakande,men den ska väl infinna sig energin,hoppas jag.
Leverpastej och köttbullar,fudge och knäck,skinka och Jansson.Ja,jag vet inte allt som ska göras.För att inte tala om julklappar.Oj,nu blev jag lite stressad.Men det blir nog bra så småningom.
Ta det lugnt alla !!!!!!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Vilken rolig vecka!! Inte utan att man blir lite avis...
Ta det lugnt någon dag du också. ;-) Kram!

Gunnel sa...

Mysigt sovrum, Yvonne!

Jag tycker också att det är ett superprogram med Plura, Lill-Bats m fl. Hoppas verkligen att de fortsätter med nya artister.

Annica sa...

Vad fint du har i ditt sovrum! Vilken julkänsla!

Tyvärr har jag inte sett en enda av de där programmen. P g a mitt strejkande öra så har det blivit så att jag valt bort de flesta av TVs musikprogram. :o(

Bloggintresserade