fredag 4 februari 2011

Bänt!!

Det är det bästa ordet som finns för det jag hållit på med i evigheter idag.Försökte koppla ihop fläkten i lilla toan,som jag hastigt och lustigt dessikerade ,när jag fått hörapparaterna.Det lät så förskräckligt tyckte jag.Men hjärnan har en otrolig förmåga att anpassa sig till olika ljud.Försökte nu,som sagt koppla ihop alla trådar igen,men utan framgång.Det var så BÄNT,så jag var genomsvettig,men sen åkte hela fläkten bort.Nu får det vara självdrag där som det var från början.Jag brukar inte ge mig,så det var otroligt frustrerande.Skulle ju skynda mig också medan det var ljust.Proppen var urtagen så jag inte skulle fixa mig själv en alltför tidig bortgång.
--
Fint väder på förmiddagen.Fick se att grannen mitt emot var ute med snöslungan.Gick dit och bad så snällt att han skulle ploga upp en liten fåra på gräsmattan åt mig.Har kört upp snö där och det blev tillslut så högt så jag orkar inte få upp mera.Det var knallhårt,men en liten bit kom han.Tack för det!
--
Promenader har jag försökt att göra varje dag nu.Skönt att komma igång igen.
--
Idag gjorde jag Pizza till middag.År och dag sen sist.Hade ett färdigt Pizzakit.Helt suveränt.God botten och god tomatsås.Jag hade mozarella,olivmortadella,rökt fläskfile,vanlig ost,olivolja och massor med kryddor.Så otroligt gott det blev.Mycket också,får äta hela helgen.
--
Ha en riktigt trevlig helg!!
Sköt om Er!!
(lade ni märke till att jag inte skrev---take care??)

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Vad jag blir sugen på pizza? Det var så länge sedan jag åt en sådan. Pizza får nog bli middag i morgon.

Viktoria sa...

Bänt är det bästa ordet! :) Men nu var det länge sen jag behövde använda det. Det är väl bra? haha

Bloggintresserade