måndag 7 februari 2011

Tvätt!

Idag när jag tog hand om min tvätt,slog det mig att den numera består mest av underkläder och nattkläder.Hmm..Lakan,handdukar och annat blir det väl ibland,men mest är det pyjamaser och trosor och strumpor.Jag älskar pyjamaser!!Har aldrig varit en sådan som sover i "ingenting".Oftast är det en svart tvätt och en kulört.Tyvärr har jag nog fastnat lite för mycket i det svarta.Men det är ju så praktiskt,eller?Tog mig faktist för att rensa bort en massa gamla underkläder,som bara ligger och tar plats.Om man ska döma av bilden här ovan,har nog jag stannat i utvecklingen lite.Är nog kvar på 50-talet.Kommer ihåg när min svägerskas flickor kallade hennes intima plagg för "Domuskassa"Lite skoj var det.Nej,nu ska jag inte prata trosor mera.
Längtar verkligen tills det blir som bilden här under.Finns det någonting så härligt som att ta in ren och torr tvätt från torkvindan.Doften!!!!
.
Det är mycket av vintern kvar än,men fy så less man är på snön och kylan nu!!!
Igår var Viktoria och jag på bio.Vi såg "The Kings Speatch".Handlar om Engelska kungahuset och dess medlemmar före Andra världkriget.Ja,egentligen mest om den stammande George VI.Otroligt gripande.Tänk att "ärva"ett ämbete.Väldigt tufft och omänskligt.Speciellt i England och på den tiden.Man får sig nog en liten tankeställare när man klankar på Kungahusen.
--
Idag var det för kallt och svidigt ute för nån promenad,tyckte jag.
Så det blev lite innepyssel istället.
--
På återseende !!

4 kommentarer:

Annica sa...

I mitt tycke så är ju svart den läckraste av färger. På allt, inte bara underkläder!
Jag är också fast i 50-talet...

Yvonne sa...

The King´s Speech---stavas den!!!Sorry!

Gunnel sa...

Kul bild av trosor.

Mufflo sa...

Härlig bild av trosorna!
Att ärva en titel med alla förväntningar kan inte vara kul eller lätt!
Tala om press.
Mufflo

Bloggintresserade