onsdag 23 februari 2011

Född idag för 121 år sedan.

Farmor Ida Matilda Carlen
Farfar Axel Carlen
--
Det dyker upp många tankar när en gammal människa i ens närhet lämnar detta jordelivet.
Jag kom att tänka på min Farmor Ida,eller "Famma" som vi barn sa.Mina barn sa "Favva" till henne.Farfar träffade jag aldrig.Han dog när farmor bara var ca.36 år.Farmor däremot var något av en extra-mamma för mig.Hon var född 1890,tänk,för 121 år sedan. Hon hade nog ett slitigt liv.Ensam med tre små pojkar.En av dom dog i tidig ålder.Min Far är den ende av dom som är kvar ännu.
Hon bodde på övervåningen i vårt hus,när jag var liten.Jag var mycket tillsammans med henne.Har saknat henne väldigt sen hon dog 1973.
Tyvärr har jag bara dessa nötta foton av dom när dom var unga.
Farmor finns det flera av ,på den tiden när jag och min syster växte upp i den lilla byn.
Mina tankar går till farmor ganska ofta fortfarande faktiskt.
--
Det var lite funderingar kring lite av detta liv.
Lev väl!!!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Det var inte ofta våra förfäder gick till fotografen tyvärr.

Hette du Carlen som flicka?

Yvonne sa...

Ja,jag hette Carlen!

Annica sa...

Vilket snyggt efternamn! Du har lite ovanligt efternamn både som ogift och gift. Roligt när det är variation på släktnamnen.

Mina morföräldrar har jag många foton av - kanske inte så konstigt med tanke på att mormor jobbat som fotograf (i USA) innan hon gifte sig. :-)

Bloggintresserade