söndag 20 februari 2011

Lite uppdatering!


En kaotisk vecka på flera sätt.
Min mage har inte varit bra alls i början på veckan.Som tur var blev det bättre torsdag.
Då kom min svägerska hit med buss i kylan.Vi hade fått höra på omvägar att en gammal släkting dött.Hans änka var på lasarettet och det var ett enda strul.Nåväl.Hon kom hem till äldreboendet och var väldigt förvirrad.Vi tog på oss att försöka ordna med dom praktiska sakerna kring detta.
Först besök hos änkan.Kändes otroligt nervöst.Vilket skick skulle hon vara i och skulle hon gå med på att vi hjälpte henne?Det gick ganska bra.
På fredagen åkte vi till Fonus och tog reda på det mesta.
Tillbaka till änkan och få godkännande av Dödsannonsen och Begravningsplaneringen.
Lite snack med Föreståndare och personal på boendet.
Tillbaka till Fonus igen.Intyg och datum m.m. ordnades.
Boendet igen och ett snack till med sköterska.Dom skulle ordna transport m.följeslagare både till bagravningen och ett besök i kapellet,så hon skulle få se honom.Hon var inte med när han dog,så hon tror inte riktigt att han är borta.
Bokning av minnesstund--plats och förtäring.
Puh!
Vi var nog ganska slut både i kropp och själ efter detta.
Det är så sorgligt när det blir så där och dom inte har några riktigt nära anhöriga.
Boendet hade försökt att få namn på närmast anhörig,men dom hade vägrat.Då kan dom inte göra någonting.Min svägerska hade ringt till dom och inte fått svar.Då tog hon kontakt med boendet och fick veta att han gått bort för mer än en vecka sedan.
Det är inte lätt att bli gammal och sjuk.Änkan är så förvirrad och bitter,så det är verkligen tungt att se.
--
Min bil har tjorvat lite också.Batteriet behöver nog bytas ut.Jag har hållit på att ladda det hela tiden,för att vara säker på att vi skulle komma iväg.
Nytt batteri blir det nu!!!
--
Imorgon får jag komma till läkaren för min mage.Tur det, för jag började känna av detta med gallan idag igen.Jag vågar knappt äta någonting,så jag hoppas jag får lite tips och att jag får hjälp nu.
--
En till ny granne har jag fått också.En ensam herre,sägs det.
Få se vad det är för människa.Mycket att göra på detta hus är det,och det verkar som det redan har påbörjats lite.
--
Skojigt att det lyckades för Jens Byggmark i slalom idag.
Nu är det snart VM,så kul!!!
--
Det var lite om min vecka.På återseende!!!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Vilken jobbig vecka du fick. Hoppas att nästa blir lugnare, både med galla och bilbatteri och övrigt.

Annica sa...

Du har verkligen haft en vecka full av jobbiga händelser. Jag hoppas att du får hjälp med gallbesvären. Vet hur det är att nästan inte våga äta.

Bloggintresserade