fredag 11 februari 2011

Dags igen!

Då var det dags igen för min galla att krångla.Värsta gången hittills!Inatt har jag inte sovit mycket.Trodde magen skulle sprängas,och smärtan som strålade ut i ryggen var hemsk!Kräktes gjorde jag också.
Pratade med en gullig sköterska på VC.Hon sa att jag skulle ha åkt in och fått en kramplösande spruta.Tänkte nog på det,men det var mitt i natten,-24 grader och bilen ouppvärmd.
Fick en läkartid och lite tips och råd.Bra!!
Middagen jag skulle ha med Elsy i morgon har vi skjutit upp till söndag.Jag har sovit en och en halv timme nu på dan.Öm är jag i magen.
Det var jätteskönt att lägga sig idag.Inte ont i magen på samma sätt.Inatt gick det inte att ligga hur jag än vände och vred.
Ja,det ska väl ordna sig detta också.Tydligen vanligt att,kvinnor mest,har dessa besvär.Bara att ta bort skiten kanske!
--
Nu är det Fredag och vi ska vara glada.
Ha en bra helg!!
Hej!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Aj,aj, Yvonne. Inte kul alls. Har aldrig haft ett riktigt gallstensanfall, men har känt obehag av råa grönsaker, som morötter och kålrötter.

Sanna sa...

Men fy tusan vad jobbigt det måste vara! Ja nästa gång får du allt åka in! Inte bra att ha så ont....kanske det finns lite kramplösande tabletter att få hjälp med? Kram!

Annica sa...

Usch, jag känner igen det där. Jag genomgick galloperation för 15 år sedan. Innan tålde jag knappt vatten. Har du provat tabletterna Papaverin? De kan hjälpa mot kramperna. Krya på dig!

Bloggintresserade