måndag 24 maj 2010

Lule City 2010.

Igår var jag med Viktorias familj till Kulturens Hus och såg en fantastisk uppvisning i dans.Ungdomar i många åldrar.En berättelse om Luleå.Linnea var en av dansarna.Otroligt bra!!!Dom är så duktiga,och man ser att dom utvecklats på de här åren.
En suverän kväll.Vi stod uppe på terassen på våning två i solen och fikade i pausen.
När vi sen skulle hem lät min bil förskräckligt.Förstod att det var punktering.Första bästa ställe att stanna på var vid Loet.Jag ringde till Viktoria så dom vände om och kom dit.Vi plockade fram reservhjulet och alla verktyg.Simon var ju med ,så han och Vickan försökte få loss hjulet.TJI!
En helt obekant man dök upp och hjälpte oss,så efter mycket möda hade vi bytt hjul.Skönt att det finns vänliga ,hjälpsamma människor.
Ja,då skulle vi åka hem då.Viktoria kunde för sitt liv inte hitta sin bilnyckel.Jisses,den kunde ju inte ha försvunnit.Jo,det hade den.
Simon,Linn och jag åkte iväg och skulle hämta extranyckeln.När vi kommit en bit på väg ringde det.Hon hade hittat den.Innanför linningen i sina byxor,haha!Så det kan gå.
Det blev lite sent för alla och William var nog trött,men jag tror han tyckte det var lite spännande.Vi kunde bara skratta åt eländet.
Tack för hjälpen iallafall!!!!!!!!!!
--
I morse var det bara att åka till däckfirman.Skruv rätt in i däcket och det hade blivit så förstört av att jag kört en bit på det,så det var bara att köpa nytt.Då var det lika bra att köpa båda framdäcken,dom har ju gått några mil.
Killen på verkstaden lovade att montera dom och byta ut låsbultarna.Dom är bara till förtret och blir nötta.Jag for iväg till Citroen och köpte nya och sen tillbaka till Skurholmen och fick det fixat.Ja,det kostar när man har bil,det får man räkna med.Nu hoppas jag det är slut med punkteringar för denna gång.Detta var den andra på en månad.
--
Hem och bytte om och sen in till stan.
Hade tid på Banken 13.00,men hann slänga i mig lite mat och hittade faktiskt ett par skor till bröllopet.På REA,jippi!Det är så det ska gå till,att man bara dyker på nåt man tycker om.
Bankbesöket tog mer än en timme så jag fick stressa lite för att hinna till min Ansiktsbehandling.Så otroligt härligt det var!!!Fick den i 65-årspresent av mina barn.Det var den bästa present jag fått ,sa jag till henne som gjorde den.
TACK!!!
--
Det hade börjat regna!Klockan var nästan fyra när jag kom till parkeringen.
Isch,det var INTE slut med krångel!
Bakrutevinrutetorkaren betedde sig konstigt.När jag kom hem såg jag att den gått av hela anordningen.Jaha,vad gör jag nu?
Orkar inte gör nåt mer idag,får ta det i morgon.
Ont i skallen,hungrig och slut!Det var fööör många saker på en dag för en pensionär.Men det blev mycket uträttat!
--
Det var min berättelse för idag.Ha det så bra i regnet!

5 kommentarer:

Annica sa...

Vilken dag! Dyrt och besvärligt med bilen, men lite plåster på såren med skorna du hittade på rea. En liten tröst i alla fall.
Må väl, trots regn och "kinkig" bil.

Viktoria sa...

Vilken otur med bilen. Men jättekul att ansiktsbehandlingen var så skön. :) Det var dig väl unt. Nu får du se fram emot ett par dagar i lugn o ro, eller hur?

Gunnel sa...

Bilar är både glädje och bekymmer.

Sanna sa...

Usch vad jobbigt med bilkrångel! Men så roligt att ansiktsbehandlingen var bra! :) Lite avkoppling var nog inte fel för dig.. ;-)
Kram!

Eva sa...

Hörde om allt krångel av Viktoria, ibland blir det bara för mycket.
Ska besikta min idag och jag gruvar mig...usch..har lagt ner så mycket på den nu så jag hoppas den går igenom. Regn och regn idag hoppas helgen blir bättre.
Ha en bra dag och hoppas det slutar krångla.

Bloggintresserade