torsdag 6 maj 2010

Postisträff!

Gårdagen började jättesegt!Som tur var blev jag övertalad att komma på en träff på Smaka inne i stan.Gamla Postisar har träffats en gång i månaden och fikat och surrat lite,ett tag nu.Jag har inte varit på dessa träffar,men igår gick jag.Riktigt trevligt!!En sådan här smaskig bit blev det till kaffet.Vi var 14 stycken tror jag,så det blev lite svårt att prata med alla,men jag kommer nog nästa gång också,tror jag.

Hade lite bråttom hem,eftersom jag ville hinna äta innan jag skulle till William.
Var där från halv sex till halv elva.Lite krångel innan han kunde somna,men när jag låg bredvid honom,gick det bra.Goungen!!!
--
Idag har jag varit till tandhygenisten.Gruvade mig lite,men det gick helt galant.Hade INGENTING som behövde åtgärdas.Kors i taket--det är nog första gången.
Nu förstår jag vad Sanna sysslar med.Denna Britt var så lätt på handen och försiktig,vilket jag tror att min dotter är också.Kände nästan hennes handlag.
Sååå skönt att ha det gjort!
--
Nymodigheter det hittar dom på.
Nu inte längre till tandis man gå.
Nej plåta och peta
Ska dom göra först
när dom ska leta
hålet som är störst.
Först då därefter
om nåt är hittat,
Tandis tar vid
och man får detta "kittat"
--
Det var det!
Ser ut som att det ska börja regna!
Hej! från Mej!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Var på stan och fikade och träffade postis Ulla som jobbar på Nordbanken numera. Det är ju ett antal gamla postisar på den banken.

Sanna sa...

Hahahaha! Du är ju för härlig mamma! *kraaaam*

Annica sa...

Man är så lycklig när tandläkarbesöket stannar vid en undersökning. Inga hål eller andra "dumheter". Och så blir kostnaden måttlig.

Bloggintresserade