lördag 22 maj 2010

Pingstafton,eller?

Lite penseér vågar man iallafall ha ute nu.Dom klaras sig bra om än det blir minusgrader.

Kabbellekan(stavning?)Börjar kämpa sig fram för att blomma i min blombänk.
Annars står surfinerna och pelargoniorna på altanen,lättåtkomliga om det skulle bli kallt.Det är verkligen annan temperatur nu.
--
Visste inte vad jag skulle hitta på,så jag for iväg och fikade en smörgås och kaffe på Trend Café på Storheden.
Satt och tittade på folk.Då slog det mig att 40-talister och äldre dominerade i folkvimlet.Vi är många,men jag läste någonstans att 60-talisterna är många fler.Ja,det är ju 40-talisternas barn och alla 40-talister lever ju inte fortfarande heller.
Ganska intressant att sitta och studera alla människor.Tyvärr försvann solen medan jag var där,så nu känns det kyligt.

Man kan inte sluta att förundras.När jag kom till parkeringen och skulle sätta mig i bilen såg jag någor på marken.Döm om min förvåning,när jag ser att det är en bajsblöja,ordentligt ihopvikt och förmodligen lagd under bilen som stått bredvid min.Otroligt!!Hur tänker folk?Vem ska ta hand om den då?
--
Nu sitter jag här och hör hockeyn både från radion och tvn.Må dom nu vinna svenskarna!

Om en och en halv timme är jag bjuden på middag hos Viktoria och barnen.TREVLIGT!!!

I morgon ska vi till "röda huset"(som William säger),Kulturens Hus och se Dansuppvisningen Linnea är med i.Lule City 2010!!!Det ska bli så roligt--längtar!
Nu slutar jag för idag och tittar på hockeyn färdigt!
Trevlig Pingst!(man märker inte av att det är det numera,tycker jag,dessutom är ju annandagen inte röd längre)
Hej!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Nej, det gick inte bra i hockeyn. När det var en minut kvar var jag säker på vinst. Men pucken vandrade inte Sveriges väg i dag.

Jag tycker också att det är kul att sitta och fika och titta på folk. Jag är så förvånad att fast man bott i Luleå så länge, så är de flesta människor man möter, totala främlingar.

Annica sa...

Glad Pingst!
Ja, måste bara hålla med om att det är rolig "underhållning" att titta på folk som passerar.
Och (nästan) alla är främlingar för mig också - och jag är född här!

Bloggintresserade