fredag 28 maj 2010

Häggen blommar!

Häggen blommar mer än en vecka tidigare än vanligt.Lagom till skolavslutningen brukar den ståta med sina vackra blommor och sprida sin härliga doft.
Detta är grannens litta hägg.Hon har tuktat den ordentligt,till och med fått två stammar att linda sig om varandra.Jåttefin är den.
Nu blir det ett litet uppehåll med mitt bloggande,eftersom jag ska på bröllop bl.a.Skönt att veta att grannarna och Viktoria vaktar mitt hus!!!!Bra Grannar är inte att förakta!!!
På återseende inom en snar framtid!
God kväll!!


4 kommentarer:

Gunnel sa...

1964 blommade häggen först i mitten av juni. Jag minns det, bara därför att jag fick barn den 13 juni och häggen började blomma den veckan jag låg på BB. Även syrenen gick i blom samma vecka detta år för länge sedan.

Sanna sa...

Åh det är ju så vackert! Här har häggen blommat över tyvärr...

Viktoria sa...

Mmm det är en härlig försommardoft från häggen! Det är lycka för mig. Kanske just för att de brukar blomma när det blir sommarlov. :)

Annica sa...

Yvonne, grattis på namnsdagen!

Träden ser ut som brudar - så passande!

Bloggintresserade