söndag 16 maj 2010

Våren!

Dessa otroligt varma och vackra dagar har varit perfekt.Jag har kunnat kratta i min egen takt och slappat emellanåt.Nu har jag inte så mycket kvar.Det tar lite tid eftersom det är så mycket barr och kottar på baksidan.Tomten känns STOR när man håller på.En granne gick förbi och tyckte jag skulle fälla alla tallar,eftersom det skulle bli mindre jobb då.Nej,jag behåller mina vackra träd,om jag får jobba lite extra gör ingenting.Dom här dagarna har det varit bara kul att ha något att göra ute.Långt in på kvällen har jag kunnat hålla på.Är nog bättre i ryggen nu också.Hoppas bara det håller i sig.Man lär sig var man har sin begränsning,efter så många år med ryggproblem.

Igår kom Viktoria hit med en köttbit som vi grillade.Trevligt,men nästan för varmt på altanen.Nej,klaga inte!!!!!

Var ute och cyklade lite i eftermiddag.Det är verkligen skönt i värmen.Skulle en sväng till Viktoria.MOTVIND och UPPFÖRSBACKE,jisses,så jobbigt!Men hem gick det desto lättare.(hur stavar man desto?Detta ser konstigt ut)

Lite orolig natt i natt.Drömde om min avlidne man och likaledes svåger.Underligt det kan bli i drömmen.Lite olustigt är det när man vaknar.

Nu är det dags att kolla på Hockey igen!Väldigt märkliga matcher har det varit i år.Lite roligt faktiskt!

Allt för denna söndag.Bye!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Ja drömmar är knepiga saker, jag har också drömt konstigt härom natten. Känslan sitter ju som sagt kvar ett tag...
Härligt att ni fick sådana sommardagar! Vi hade också riktigt varmt igår! :) Nu är det snart dags för en ny vecka.Kram!

Gunnel sa...

Sommarvärmen kom så plötsligt och oväntat snabbt i år. Det har varit fantastiskt fina dagar och kvällar och vi får hoppas på en lång och skön sommar med mycket blå himmel. Regn kan ju förstås behövas ibland för gräsmattornas skull.

Jag sitter här framför datorn och vägar inte se på hockey. Du är modig, du!

Bloggintresserade