tisdag 25 maj 2010

Rasande kossa????

Annorlunda vägmärke!
--
Regn och sol om vartannat!Hoppas det blir uppehåll,eftersom jag måste klippa gräset innan jag ska iväg på Bröllop.
Har fått hjälp med att ordna till vindrutetorkaren idag.
Nu får det vara slut med strulet med min kära bil.Det blir ganska mycket långkörningar nu framöver.
--
En helt annan sak jag funderat ganska mycket på är denne Vilks och hans Muhammed karikatyrer.Förstår inte vad han håller på med.Läste en artikel i Ab i söndags av Jan Guillou.Han skriver bl.a.
Störst av allt är för närvarande inte kärleken.Störst av allt är konstnären Lars Vilks yttrandefrihet när han ihärdigt anstränger sig för att hetsa upp och förolämpa så många troende muslimer som möjligt.--Slut citat.
Jag kan tycka att det är ganska fånigt och urbota dumt det han håller på med.
Vill kanske inte ta ställning för eller emot detta,men kan inte sluta förvånas.Gillar honom inte alls.Det är vad jag tycker,utan att närmare gå in på det.
Är det någon som har någon åsikt om detta,vore det intressant att höra den.
Jag är medveten om att det är svåra saker detta,men fy för Vilks,säger jag!
--
Ett hett ämne att nudda vid så nu slutar jag för i dag!
Be careful out there!!

6 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag tycker också att Lars W är en konstnär som provocerar i onödan, förmodligen bara för att bli uppmärksammad. Kostnärer är heliga kor och får göra vad de tycker och är de extra galna får de den uppmärksamhet de är ute efter.
Jag tycker inte heller om religiös fanatism där folk tror att de kan skada och döda i den heliges namn, så attentatet mot Wilks bostad är absolut vansinnigt.

Gunnel sa...

Konstnärer ska de vara, inte kostnärer. Rackarns tangenter som sitter på fel plats ibland.

Annica sa...

Ibland undrar man verkligen vad konstnärer vill med sin konst. Är det bara uppmärksamhet de är ute efter eller vill de chockera, förarga eller skaka om allmänheten?

T ex tjejen som spelade psyksjuk på en bro i Stockholm eller knäppgöken som skulle kissa på golvet i någon konsthall (i Umeå?). I mina ögon är det inte konst. Bara konstigt. Dessa s k konstnärer borde byta yrke!

Jag tycker att konstnärer ska ha frihet i skapandet men också ett ansvar för det de gör. Hur man nu ska få ihop det...

Yvonne sa...

Tack för era åsikter!Bra att höra vad andra tycker.

Anonym sa...

Anonymous said...

From Sweden.
If muslims kill Sweden artists is it self defense to kill muslim?
Help to cure and help muslim children from islam.
Send this info to muslim childrens home page,
When "prophet" mohammed was 50 he marry a 9 year old child,
So he was a fucking pedophile and a slave owner.
Watch and read
http://www.mohammedt-shirt.com
it´s not mine ip nr

Viktoria sa...

Hmm obehagligt inlägg du fick där mamma. :(
Jag håller med om att man visst måste ha yttrandefrihet men att provocera "i onödan" är bara urbota dumt. Jag har också funderat på om han bara är ute efter egen uppmärksamhet? Det känns så. Sen håller jag också med Gunnel om fanatism i religionens namn. De gömmer sig bakom en religion för att utföra sina galenskaper. Fegt och hemskt tycker jag.

Bloggintresserade