tisdag 11 januari 2011

Bortplockning!

Lövskär en vinterdag 2009.
Bort med julpyntet och in med ljuset!!
Nu är det mesta av julen ett minne blott.Någon eftersläntare brukar man ju alltid hitta senare,men pyntet är borta.Gardinbyte har jag gjort i köket och mitt sovrum.Resten får bli när det blir.
--
Måste berätta,att man kan ha otrolig hjälp av nätet och Facebook.
I mellandagarn blev Brandservice´s stora knallröda släp stulet.
Frun i Firman lade ut bild och fakta på FB.
Jag tog kontakt med Viktoria,som i sin tur mailade alla på sitt jobb om detta.
Tisdagen efter Nyår fyllde William 4 år.
När jag kom dit för att fira honom berättade Viktoria, att en man från hennes jobb ringt henne och frågat vad hon har för anknytning till Brandservice.
Hon berättade att det var hennes pappa som haft det förrut.
Då berättade denne man att han och familjen varit ute och kört och fått se detta släp i Selet.Han ringde polisen.
Brandservice fick tillbaka sitt släp och allt var frid och fröjd.
Nästan oskadat,dessutom.
Förmodligen hade det använts för att transportera någonting på.
Vilken underbar solskenshistoria det blev av detta.
Där ser Ni som tvivlar.Facebook och nätet överhuvudtaget är Suverän uppfinning!!!!
--
Skulle gå och fika med "gamla" postisar idag,men det gick inte.
Var jättepigg igår,men idag har jag snytt som tusan igen.Fattar ingenting.
Inte direkt sjuk är jag men lite konstigt i skallen av allt fräsande.
Det är väl det lilla av hjärnan som finns kvar som stryker med,haha!!
Är det så här varannan dag,så ska jag ju vara pigg i morgon igen.Man kan alltid hoppas!
--
Det var det om det!!
Vi ses hoppas jag!Hej!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Vilken tur att släpet återfanns. Där ser man att nätet kan vara till god hjälp.

Annica sa...

Verkligen en historia med lyckligt slut. Internet är toppen - när det används på rätt sätt.
Krya på dig!

Bloggintresserade