lördag 22 januari 2011

Vinterns grepp!




Detta var igår fredag 110121.Så mycket rimfrost i träden.
Vädret var som mitt humör.Isigt grått och trist.
Åkte till Kvantum för att handla lite,för omväxlings skull.Så svårt det är att handla på ett ställe som man inte är van vid.Hittar ingenting,får springa runt som en idiot.
Två riktiga skitdagar har det varit.Det är märkligt att man kan tycka så synd om sig själv ibland och känna sig bortglömd och ledsen.Egentligen är ju allt som vanligt.Det blir sådana svackor ibland.Det är så mycket som förändras och man hänger inte riktigt med.
Dagen innan skrev jag om hur jag trivdes med tillvaron.
Ja,det svänger här i livet.
Idag skiner solen från en klarblå himmel och det är -5 grader.
Borde verkligen vara perfekt.
Ska gå ut en stund till(har skottat lite tidigare)Det brukar kännas bra!
--
Tänker på min Bloggkompis´s vånda över flytten och att kunna inrätta sig i ett betydligt
mindre boende.Jisses,det måste vara tufft,men otroligt spännanade!!
--
Ha en underbar helg kära vänner!!

3 kommentarer:

Annica sa...

Vintern håller oss verkligen i ett järngrepp, men i dag har det ju varit både sol och vettig temperatur. Men vinden har bråttom - som alltid i denna stad.

Färre kallgrader, då passade jag på att ta bort ljusslingan från balkongen; nu har jag bara kvar en buxbomsboll med små LED-lampor i. Den får lysa resten av vintern.

Vissa dagar kan kännas lite tyngre än andra. Men kanske tur att det "svänger". Vore alla dagar bra skulle man inte uppskatt dem på samma sätt.

Ha en skön lördagskväll! Tyvärr är det ju sista "Stjärnorna på slottet", en bra serie.

Gunnel sa...

Så fantastiskt vackra bilder. Den här vintern har varit kall men vacker. Snart kanske man kan börja tillbringa mer tid ute och det tror jag att man behöver. Innesittande är inte nyttigt i det långa loppet, man behöver både dagsljus och motion.

Sanna sa...

Så otroligt fina vinterbilder! Träden är ju så vackra med rimsfrost, finns det något finare?? Här har det vart nollgrader idag....knepigt...

Jag vet hur det är det där med humöret...värsta berg o dalbanan vissa veckor! Kram!

Bloggintresserade