onsdag 26 januari 2011

Tandläkaren!


Då var det dags för ett besök hos tandläkaren igen.Kände i helgen att det inte var riktigt som det skulle i ena kindtanden.Ringde på måndagmorgon och fick en "akuttid" idag.Jaha,ny ordning hos Folktandvården!Om jag ville komma till "min" tandläkare skulle jag få vänta tills i början på MARS.Det gick ju inte,så det var bara att knalla dit idag.Mina tänder är så mycket lagade och fyllningarna blir sköra med tiden.
En ung tjej tog hand om mig.Hon var nog ganska ny,för hon var så otroligt noga,och det tog en väldans lång tid.Nu är det iallafall åtgärdat och jag är 1332:- fattigare.
Passade på att boka en tid hos min tandläkare när jag var där.Måste få en framtand slipad.Jag har kronor framme i munnen och en verkar vara för lång.Jag biter mig i läppen jämt och ständigt.Jag ser det ju med blotta ögat också.Har även sprickot i fyllningen på en annan tand.Jag brukar säga att jag har en riktigt dyr Bil i munnen.Bedövning vill jag aldrig ha.Om det nu inte är ett större ingrepp.Jag sa att jag har varit med om så mycket,vad gäller tandvård,så jag är van.
Tänk att jag en gång i tiden tänkte bli tandsköterska.Var elev hos en tandläkare i Sollefteå.Men livet ville annat med mig.
Ha en bra lill-ördagskväll!!
Hej!

7 kommentarer:

Annica sa...

Tandläkarbesök är både trista och dyra. Man behöver bara stiga över tröskeln och säga hej så kostar det bortåt tusenlappen. Men trots allt så är man glad att yrkeskåren finns.

Viktoria sa...

Vad skönt att du fick tanden fixad. Nu hoppas vi det håller ett tag.
Jag har haft tur som fått starka o bra tänder. Billigt blir det också! ;)
*kram*

Gunnel sa...

Tur att våra barn har bättre tänder än vad vi har. Men de tillhör väl fluorgenerationen.

Yvonne sa...

Viktoria har ärvt sin fars tandstatus som tur är.Mina tänder har varit dåliga så länge jag kan komma ihåg!

Sanna sa...

Jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag valde att läsa till tandhygienist! Annars hade mina tänder raserats med åren... :( Nu vet jag ju hur jag ska göra och mår toppen i munnen! :)

Yvonne sa...

Ja,Sanna,det är jättebra och du är duktig att hjälpa dina barn och andra med det!

Patrik sa...

Hejsan! Trist med tandlagning och därtill kommande kostnader :-(
Hoppas att löser ut sig och häller. Vad är det för nya regler på Tandvården? 2 månaders väntetid?
Kram på dig mamma

Bloggintresserade