onsdag 19 januari 2011

Onsdag den 19de.

Så har ännu en dag gått.Lilla lönedagen för mig som pensionär.
Inte så mycket har blivit gjort idag,men det gör ingenting.
Det är så skönt att bara glida omkring för sig själv här hemma,så jag blir nästan lite rädd.
Har jag blivit en ensamvarg?
Nej,det är nog inte så farligt,men jag trivs utmärkt i mitt egna sällskap.
Tog en eftermiddagslur och åkte sen iväg och skottade fram graven.Naturligtvis glömde jag att ta med en spade.Nu har jag lagt Williams lilla spade i bilen till nästa gång.
Nog blir det skönt när det blir sommar och varmt igen.Man kan gå ut och träffa på någon bekant och slänga ett par ord med.Om det kommer att finnas kvar några gamla bekanta!!Jag har ju fått nya grannar på ena sidan och på den andra sidan är det på gång också.
Envisa jag som VILL bo kvar ett tag till.
--
Har tittat på Uppdrag Granskning.Fy,så hemska upplevelser vissa barn kan få gå igenom.Det kan kännas som att det inte är på riktigt,som en ond dröm.
Brottslingarna släpps ofta vind för våg och kan fortsätta med sina brott.
Så tycker jag att det är i dom flesta fall inom rättsväsendet idag,tyvärr!!
--
God Afton!
Vi ses hoppas jag!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag har också tittat på Uppdrag granskning och blivit nästan galen av ilska. Pedofiler ska inte få finnas i närheten av barn. Pedofiler borde överhuvudtaget inte finnas.

Annica sa...

Missade Uppdrag granskning men hörde något om vad det handlade om. Lås in alla pedofiler och släng bort nycklarna! De ska inte ges ett enda tillfälle att skada barn.

Bloggintresserade