måndag 11 april 2011

Nollklassade.

Nu är det mycket nytt som kommit här på Blogspot.Får testa lite så småningom.

Idag har jag retat mig på!!!
Regeringen har hittat på ett nytt ord,NOLLKLASSADE.Människor som inte får sjukpenning och har det tufft nog,kan jag tycka.
Vilken förskräcklig benämning på en sämre lottad medmänniska.Usch!!!
Man slutar inte att förvånas över dessa s.k."förbättringar" i sjukförsäkringen.

Någonting helt annat!!!
En riktigt härlig dag idag.+10 grader och sol.På min altan var det hela +17.Jag satt faktiskt ute drygt en timme i solen.Jag brukar inte ha så bra tålamod att bara sitta så där,men idag kändes det bra.
Kände mig ganska bra idag,trots att jag haft två gallstensanfall igen på några dagar.Det kommer när jag lagt mig.Som tur var hjälpte tabletterna jag fått jättebra.Jag trodde inte det var sant när det släppte så jag kunde sova igen.Det brukar hålla i sig i flera timmar.Ingen tid för röntgen har jag fått ännu,men jag får hoppas det lugnar ner sig nu.

Då är denna dag snart slut och det är bara att se om det är någonting att se på TV.
Jo Himmelblå börjar ju igen.Kul!
Hej så länge!

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Vad skönt att tabletterna verkade o att du kom dig för att ta dem! ;)
Håller med om att "nollklassad" var ett fruktansvärt ord! :( Usch...

Annica sa...

Gallstensanfall. Usch, vad jobbigt! Har egen erfarenhet. Bra att tabletterna hjälper.
Jag ser också Himmelblå, tycker den är så bra.

Gunnel sa...

"Nollklassade" är ett ganska förfärligt ord och den som blir "nollklassad" måste ju känna sig värdelös.

Sanna sa...

Himmelblå har jag aldrig sett? Måste kolla vad det är för ngt... Himla trist med galla iaf. Hoppas du snart får tid att ta bort den! Håller för övrigt med om det nedvärderande ordet! :(

Patrik sa...

Hej!
Ja vilka benämningar de använder, ger definitivt inte en rättvisande "bild" av vad som är rätt.
Gott med sol och solande för dig iallafall ;-)
Hoppas vädret är lika fin nästa vecka då jag kommer upp ;-)

Bloggintresserade