fredag 15 april 2011

Riktigt bra dag!

Nu börjar det närma sig.Har varit och växlat till mig lite Kroatiska Kuna idag.Det blir skoj,eftersom flera av mina grannar kommer med.Råkade nämna det till dom för nån vecka sen och dom blev eld och lågor.Dom ringde och kom på väntelista.Nu har dom fått klartecken.

Denna dag har verkligen varit en av dom bästa dagar jag haft på länge.Fick så mycket uträttat.Förmiddagen hjulbyte,med hjälp av grabbarna på Firman.Besök på Apoteket och Forex.Till däckfirman och beställde två nya däck.Onsdag till veckan får jag dessa monterade.
Hem för att äta lunch och se på Hem till Gården.
Iväg med tre säckar skräp till återvinningen.
Städning i Friggebodan.Mina nya grannar, på båda sidorna,kom och pratade.Nu börjar folk tina fram.Småttingarna i ett av husen är ute och leker också.
Helt och hållet görs det om i dessa hus.Det är roligt att det blir ordning och reda igen.

Ska köpa mig en ny cykel har jag tänkt.Min är gammal och skruttig,men tonåringarna vill ha sådana cyklar numera,så Linnea ska ta min.

På söndagkväll kommer sonen hem från Göteborg och stannar några dagar.Ska verkligen bli trevligt.Viktoria och jag åker till Mor och Far på Långfredag.
NÄR ska jag packa inför Kroatienresan?Måste börja NU!!!

Trevlig helg alla vänliga människor(ovänliga oxå,för den delen)!!!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Det är skönt när man får saker gjorda. Man blir nöjd med sin dag.

Härligt att åka på semester. Hörde att min fd grannfru också ska åka till Kroatien.

Sanna sa...

Avundas din resa, du kommer få det underbart!
Krama både min bror och mormor o morfar från mig! <3

Annica sa...

Visst känns det skönt när man fått undan saker som måste göras. Och så är det så härligt att våren är HÄR!
Önskar dig en fin helg!

Bloggintresserade