torsdag 31 december 2009

2009 års sista dag!

Stämningsfullt hos Sanna o Jens i Vara.

Ska man nu göra en liten summering av det år som gått?
Ska göra ett försök.
Det har nog hänt en del.
--
Året började med att jag körde från Dorotea i 31 graders kyla.Hade varit hos mina föräldrar över nyår.Har tänkt efteråt,att jag var nog ganska vansinnig,som satte iväg.men det gick bra,tack och lov.
--
I April var jag och hela min familj(12 personer) till Turkiet,en vecka.Underbart!

Fyra resor till stugan i Granåsen har jag gjort.Det började bli lite lättare att vara där nu,utan Lennart.
En vecka kom barn och barnbarn dit.Tyvärr blev det ett himla regnande på slutet,så vi gav upp.
---.............---
Nu har klockan hunnit bli 17.33 och skinkan är klar och provsmakad.Goood!
---
För att återgå till min lilla summering.
Har anlitat målare,som vitmålat mina furutak i vardagsrum och hallar.Blev så ljust och fint.
Inköp av ny soffa.Ut med fåtöljerna och bäddsoffan.
--
Hösten har varit lite jobbig.Tycker att det varit jobbigare än året innan,konstigt nog.November har i och för sig varit väldigt mörk och regnig.
Men nu har vi snö så det räcker.
Medan jag varit hos Sanna i Vara och Patrik i Göteborg har det snöat rejält.Viktoria har kämpat på här och skottat.Träffade grannen idag och han sa att han hade kört med snöslungan en gång här också.Tack för hjälpsamma vänner!
Vackert är det ialla fall.
Det är vinter även i södra delen av Sverige nu.
---
Hade det så trevligt hos mina barn.När jag kom hem, hade vi ännu en liten julafton,hos Viktoria.
---
Lite annat som hänt är att släkten åter begåvats med en ny medlem.Ett litet flickebarn.
En annan släkting kom olyckligt i Insulinkoma.det var länge ovisst hur det skulle gå för henne.Turligt nog verkar hon vara så sakterliga på väg tillbaka.Tack Gode Gud!
--
Ikväll är jag för mig själv.Lite ovanligt,men det ska nog gå bra.
Inser att det är lite för lätt att tycka synd om sig själv en sån här kväll.Det ska jag INTE göra,har jag bestämt.
--
Till sist vill jag önska alla mina läsare Ett Riktigt Lyckosamt Nytt År!!!!
Vi ses på det nya året!
--
Usch,jag glömde att vi fått en ny liten kille i släkten oxå!

5 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag önskade Gott Nytt År under ditt förra inlägg. Trodde inte du skulle komma med något nytt innan nyår. Men nu gör jag det igen.
Hoppas 2010 blir ett bra år för dig och hela din familj.
Ha det bra!

Anna sa...

Gott nytt år från oss i Rundvik.
Hoppas att du får ett nytt händelserikt år.
Du glömde att det har kommit en pojke till släkten också, Isac (Erik och Carins)
Hälsa Viktoria med familj.
Kram Anna

Yvonne sa...

Ja Herreje!Hur kunde jag glömma Isac?

Viktoria sa...

Ett år går fort när man tänker tillbaka. :) Nu hoppas vi att det nya året ska bli bra och lika händelserikt! Med positiva saker då förstås.
Gott Nytt År mamma! *kram*

Annica sa...

Önskar att det nya året ska innehålla massor av trevliga händelser för dig och dina kära.
Må väl!

Bloggintresserade