söndag 6 december 2009

Vinter??


Jag vill att det ska se ut så här när det är vinter!Kanska inte fullt så mycket snö,men......
Vi får vänja oss med att ha mörkt och emellanåt blötväder i november och en bit in i december.Så har det varit många år nu.
Snön kommer inte förrän efter jul verkar det som.
---
Har tänkt på detta med kropp och psyke.
Kroppen tar stryk när psyket är ur gängorna.Det yttrar sig på dom mest underliga sätt.
Värk och yrsel,huvudvärk och magont,sömnsvårigheter och alla möjliga konstiga krämpor.
Tankarna kan skena iväg utan att man har det minsta koll på dom.Styra går inte.
Man har nog ändå nån sorts försvarsmekanism,för så småningom lättar det i dom flesta fall.Som tur är!
Det var bara lite lekmannafunderingar runt detta.
---
Från det ena till det andra.
Idag har jag varit till stora staden och köpt julklappar igen.Har mått betydligt bättre idag.
Det var ganska lugnt och skönt i affärerna idag,så jag fick gjort det jag skulle.
Sen var jag till Viktoria och fikade nybakade saffransbullar och bondkakor.Linnea hade hjälpt till med bullarna.
William och Örjan har varit hos Farfar o Farmor i Gällivare i helgen.Det känns som det är sååå länge sen jag träffade W.Längtar efter honom.Solstrålen!
---
Nu var det slut på ord för i kväll!
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade