tisdag 1 december 2009

Första advent!

Hej där igen!
Nu ska jag försöka sammanfatta vad som hänt dom här dagarna.
--
Fredag.
Hade ont i armen efter sprutan på natten.
Kände inget annat på dan.
Var iväg och tvättade av bilen lite och fortsatte pynta.
--
Lördag.
Blev febrig och var trött och eländig hela dagen,
Var inte utanför dörren.
--
Söndag.
Kände mig ganska bra.
Planerade med Viktoria att vi skulle på julskyltning en stund.
Då ringde svägerskan från Haparanda.
Deras dotter låg i insulinkoma sen natten mot lördag.
Oj,så hemskt!
Hon och svågern kom hit och lämnade lilla vovven och åkte iväg till Sunderbyn.
Vi kunde lämna hunden och åka iväg en stund på stan och titta lite.
William fick iallafall se tomtar och fick en godispåse av en.
Vi köpte hamburgare och åkte hem till mig och åt dom.
Ville inte att vovven skulle vara ensam så länge.
William blev så förtjust i "Flisan",så han ville "stanna mormor"när dom skulle hem.
Han sprang in i badrummet två gånger och låste in sig.
Han är då för roligt!
--
AS o G kom tillbaka vid 20.00.
Inte bra med dottern!!!!
Dom sov över här och for tillbaka till Sunderbyn efter lunch.
Så otroligt jobbigt att inte veta hur det blir,om hon vaknar eller inte och hur hon isåfall är.
Systern från Stockholm kom upp också.
Sen har AS och G sovit hos den tredje dottern i Piteå.
--
Idag såg dom en liten förbättring.Hon börjar röra sig lite och öppnar ögonen ibland.
Det går åt rätt håll.
Men ingen vet ju hur mycket skador det kan ha blivit.
Det är bara att hålla tummarna och hoppas att hon vaknar snart,och att det ska gå så bra som möjligt.
Vi har inte sovit mycket,flickorna och jag.
Korrespondensen(stavning?) har varit tät.
Tankarna är där HELA tiden.
--
För hennes och hennes barns,makes och resten av familjens skull håller vi alla tummar!

--
Jag har inte fått nånting gjort.
Men i morse var det snö på marken.
SÅÅÅ vackert.
Det var riktigt kul att sopa av bilen och skotta lite.
Soligt och -6 grader.Perfekt!
Jag kom mig iväg och köpte julklappar.
Nu har jag NÄSTAN färdigt det.Skönt!
Nu är det bara att slå in dom oxå!
Nån kaksort ska jag nog baka.Har tagit fram smör flera gånger,men lagt tillbaka det i kylen igen.
Nu måste det bli av.
---
Det var det om dessa jobbiga dagar.
Nu är det bara att se framåt!
--
På återseende!
Hoppas det blir lite gladare toner nästa gång.
Hej för nu!
Det är bara att vänta och se.

5 kommentarer:

Gunnel sa...

Så fruktansvärt sorgligt. Vad jag förstår så är det väl en ganska ung kvinna. Jag förstår att hon finns i era tankar och är det allra viktigaste just nu.Håller alla tummar för att allt ska gå bra,
Kram.

Viktoria sa...

Det här har verkligen färgat livet de senaste dagarna. Men vi måste försöka se framåt o glädjas åt det positiva vi får höra.
Idag är det vackert väder, hoppas du kommer dig ut lite.
*kram*

Eva sa...

kul att "se" dig här igen.
Men det är så tråkigt det som hänt, har ju hört Viktoria berätta om det som hänt, ruskigt och jag hoppas verkligen det slutar bra.
Här är det fullt upp så jag skriver bara hej och ha en bra dag.

Annica sa...

Det är händelser som denna som får oss att inse vad som är viktigt i livet - våra nära och kära. Oron och omtanken om dem får vardagens små problem och förtretligheter att krympa och hamna i bakgrunden.

Hoppas att allt ordnar sig till det bästa. Håller tummarna!

Patrik sa...

Hej Ma!
Ja det är ngt som får en att se och tänka på livet.

Kram Mamma//Patrik

Bloggintresserade