tisdag 8 december 2009

8de december!


Inte så rolig dag idag.Tre år sedan min älskade make gick bort.
Inatt har jag drömt jättemycket om honom.Ingenting otäckt,utan bara roliga saker.
Det är ändå oundvikligt att tankarna går till honom denna dag.
När jag var iväg till affären,smsade Patrik en så fin hälsning till mig.Det var omtänksamt och jag blev lite rörd.Tack!
--
Nog om detta!
Det blev långt TV-tittande för mig i kväll.
"Halv åtta hos mig."
"Sommarpratarna."
"Andra Avenyn."
Före det var det" Glamour."
Hann precis tona håret mellan varven.
Kanelkakorna är färdiga och resten av formarna.
Julkorten ivägskickade.
Så lite nytta har jag gjort idag iallafall.
--
Nu ska jag göra som Gunnel så klokt skrev.
Sluta eftersom jag inte har så mycket mera att berätta idag.
Take care!!!

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Det var mycket tankar hos både pappa och dig igår...
Skönt att du kunde aktivera dig och göra något med händerna, det brukar lätta.
Det var jätteskönt att gå iväg o simma igår.
*kram* mamsen!

Gunnel sa...

Vilken fin bild av ögat som gråter som illustration till texten. Jag kan inte fatta att det gått tre år sedan Lennart gick bort. Den här tiden på året måste kännas vemodig för dig och din familj. Saknaden och tomheten över en när och kär person är nog extra stark vid årsdagar.
Kram

Annica sa...

Det är alltid jobbigt med årsdagar och inte blir de lättare när de sammanfaller med stora högtider.
---- Och det här gråvädret lägger ytterligare sordin på en ledsam dag. Var är snön???

Sanna sa...

*kramar mamma*
Ja tankarna var fulla av minnen igår...det är mycket som tar energi runt omkring nu, tur att det finns fina värmande minnen bland alla dessa känslor.
Pappa kändes hela dagen igår...

Bloggintresserade