torsdag 17 december 2009

Ilfart mot julen!

-20 grader och sol i snön,det är julväder det.Lite väl kallt kanske,men när är man nöjd.
Jag har försökt att packa julklapparna jag ska ta med mig till Vara.Var tvungen att hämta en större väska från bodan.Det går nog kanske,men några kläder får jag inte plats med.
OK,det ordnar sig nog till slut.
Jag hade så tur så jag blev bjuden på en jättegod middag av Elsy i afton.Så snällt!
Sen var jag och hämtade MERA paket från Viktoria.Dom ska också ner i väskan.Hjälp!
Fick en liten stund med William också.Han skulle följa med när Viktoria skjutsade hem mig.Skrek som en galning.
I morgon kväll är jag förhoppningsvis framme hos Sanna,Jens och barnen.Ska bli så kul.
--
Jag skulle duscha och tvätta håret.Har inte gjort det än.
Har varit en rörig kväll.Uffe och Kerstin från Brandservice kom en sväng också.
Men jackan är tvättad nu iallafall.Har glömt det hela veckan.
Virrig man börjar bli!!
--

Snö och kyla
hör julen till.
Det är nog vad
dom flesta vill.
--
Gnistrande kristall
från gran och tall.
Lite av solen strålad
då är tavlan färdigmålad.
--
En liten tanke vi nu sänder
till alla barn i alla länder.
Hälsar våra kära
både långt bort och nära.
--
EN RIKTIGT GOD JUL!!!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Trevlig resa och God Jul! Och ett tack till dig för att jag kom igång med bloggen. Utan din entusiasm för att blogga och den praktiska hjälpen med att komma igång hade jag inte börjat än.
Ha det bra hos dina barn söderut!
Kram.

Annica sa...

God Jul! Och ha en trevlig vistelse i "söder"! Hoppas vädret blir fint. 20-30 minusgrader och/eller snöstorm kan man ju hoppa över.
Ha det gott!

Viktoria sa...

William önskar nog att han skulle få plats i någon resväska. :)Det värmer nog mormor-hjärtat!
Hoppas du får en härlig helg och julhelg med mina syskon.
*kramar* till er allihop!

Bloggintresserade