söndag 27 december 2009

Julen slut!

Nu har julen varit,med julmat och julklappar.
Patrik och jag var i Vara med Sanna o Jens.Inga barn,konstigt.
Jens Mamma fikade med oss och såg Kalle Anka!

Juldagen blev det en tur till Trollhättan på lite shopping.
Riktigt snöväder.

Igår åkte jag med Patrik hit till Göteborg.Det var riktigt vinterföre.Sanna o Jens fick skotta ut oss från deras gård.Ovanligt med snö på gatorna i Götet.
Vi hann iväg för att kolla in inredning till Patriks "dressingroom".
Handlade lite mat och han grillade biff och vi åt klyftpotatis och bearnaesås till.Gott!!

Idag är det dimmigt och blött här igen,tyvärr!
Vi for till Frölunda Torg en sväng och tittade i en jättegalleria.Jag köpte en Nässkölj.Spännade att prova.Sanna anväder en sån varje dag.Ska vara bra för oss som har problem med bihålorna.
Åt på Coops restaurang i Bäckebol sedan,och sen var det inhandling av skenor och korgar och hyllor i parti och minut.
Spöregn när vi åkte hem.
Sanna o Jens har varit till Ikea här,idag,men vi har inte träffat dom.
Nu har Patrik börjat montera och greja där inne i sovrummet.Förstår att han är ivrig.

Det var lite om denna helg.Känner nog att jag börjar längta hem lite,trots att det är så roligt att vara med sina barn.
Tydligen har det kommit mycket snö i Luleå,och mera är visst på gång.
Få se hur det ser ut när jag kommer hem på tisdag.

Hej för denna gång!

3 kommentarer:

Annica sa...

God fortsättning! Du kommer hem till en snörik stad. Det vita fluffet bara vräker ner. ---
Det blir spännande att höra vad du anser om nässköljen. Tycker din dotter att den är bra? Jag har hört talas om dessa tingestar och tipsade en av mina brorsdöttrar som ibland har besvär med bihålorna. Värt att prova?

Viktoria sa...

Jag funderar allvarligt på att inhandla en nässkölj jag med! Bihålorna har gjort sig påminda hela helgen... :( Man vill ju inte käka Rinexin resten av livet?
Snön fortsätter att ramla ner från himlen så min första semesterdag ska jag o William vika åt att handla o skotta snö. :)

Nu börjar vi också tycka att det du varit borta länge - visst kommer du hem snart? ;) *kram*

Gunnel sa...

Ett Gott Nytt År till dig Yvonne som inspirerade mig till att börja blogga. Det har jag haft stor glädje av. Hoppas du får en fin nyårsafton. Vi tillbringar den hemma framför teven och skålar med varann vid tolv-snåret.
Ha det gott!

Bloggintresserade