lördag 5 december 2009

Julmiddag!

För första gången var jag på julmiddag med PRO igår.
Var lite orolig när jag skulle dit för att jag inte skulle känna någon.
Det hade jag inte behövt vara ,insåg jag när jag väl var där.Det var många välbekanta ansikten kring borden.Det bästa var att jag hittade Nisse och Gunnel och fick sitta hos dom.
Det var riktigt trevligt i en trevlig lokal.God mat och musik och sång.Till och med lite dans.
Jag stannade inte så länge.
Är så otroligt trött och konstig.Det beror nog på allt som hänt den senaste tiden och att det dessutom är en väldigt sorglig årsdag i faggorna.
Skulle ha varit med Brandservicegänget på julbord i kväll,men var tvungen att säga ifrån.
Orkade inte!
(Vilket gnäll det blev)
I morse snöade det,såg jag,när jag äntligen tog mig ur sängen.Jättevackert!
Men dagen har känts väldigt tung.Som tur var kom Viktoria,Linnea och Simon hit och fikade.
Viktoria fick låna min bil en liten stund,så Simon fick göra sitt första försök att övningsköra.Tänk att han är så stor!!!

Jag gick ut en liten sväng på aftonkröken.då var det blött det som kom från skyn.

Tyvärr är det ganska oförändrat med Vera,men hon verkar vara medveten om att familjen är där hos henne.Det är så sorgligt alltihopa.Hoppas bara att hon kommer igen på riktigt snart!

Nu är det nog dags att krama kudden.
Ha en bra söndag!

3 kommentarer:

Annica sa...

En kulen, gråtrist november har övergått i en mörk december och det gör oss alla lite "gäspiga". Det är tur att de skimrande adventsljusen lyser upp litegrann.

Känner mig också så trött, men mest skyller jag på luftrörskatarren jag dragits med de senaste veckorna. Hoppas att sjukdomar och tråkigheter snart ligger bakom oss.

Viktoria sa...

Det är en svår årstid vad gäller enerignivåerna - så är det. Sen är det som att allt tråkigt som hänt i vår familj, hänt den här tiden på året? Nu senast Veronica... Det är jobbigt när minnena värker i kroppen.
Det var så mysigt att få komma o fika hos dig igår! Det var en riktigt mysig stund vi fick. :) I eftermiddag är du välkommen till oss för lite adventsfika. Vi hörs lite senare om det.
*kram*

Gunnel sa...

Julfesten varande inte så länge. Vi var hemma ca 20.30 och tänk att vi fick var sin dans med samma kavaljer. Kände mig dock fruktansvärt ringrostig. Man hade ju inga dansskor precis.
Jag hoppas verkligen att ni kan få lite goda nyheter när det gäller kusinen. Det vore guld värt för er som står henne nära.

Bloggintresserade