måndag 14 december 2009

Titta det snöar---lite!


Man blir lite trött av julstöket!!!
--
Igår blev jag bjuden på Luciafika hos Viktoria och hela hennes familj.Trevligt,för Luciadagen går ganska oförmärkt förbi numera annars.
--
Fick en konstig inflammation i ett öga i fredags.Var till apoteket och fick tips om en salva.Jag använde den morgon och kväll i några dagar,och nu är det nästan borta.Det följde nog med förkylningen jag hade fått.Gult,gult var det på kudden och runt ögonen,men den var bra.
--
Idag har Elsy och jag varit till Kronan med skräp och flängt på Storheden i flera timmar.Sååå slut när jag kom hem.Huvudvärk också.
Men det var bara att försöka slå in julklapparna klart och packa ner dom.
Hämtade en resväska från bodan.Den är helt full.Förstår ingenting.Tycker inte att det är så många klappar,men dom tar en himla plats.Svårt att packa i en väska.Måste ju ha med mig lite kläder också,hade jag tänkt.Jag blir borta i alla fall 10 dagar.Åker på Fredag.
--
Huvudvärken höll i sig,så jag tänkte att den kanske ger sig om jag far ut.Åkte till graven och bytte ljus.Oj,vad det sved om fingrarna.Det var kallt och det har börjat snöa lite.
Det är bra,det är ju vinter!
--
Slutar för i dag.
Var rädda om varandra!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Nu snöar det mer! Härligt! :)
Det tar på krafterna att stöka inför julen även om man inte behöver tänka på så mycket mat. :) Men det är mysigt också. Jag kämpade också igår med julklapps-inslagning trots min huvudvärk. Det känns roligt o nu är nästan alla Vara-klappar klara.
*kram*

Sanna sa...

Ja nu längtar vi som tusan ju! :-)
Du måste ha en stor väska eftersom det ska med en del julklappar upp igen sen också.. ;-) Glöm inte det!
Skönt att dte gav med sig i ögat så snabbt!
Nu ska tröttisen här krypa till sängs... Godnatt mams! Kram!

Eva sa...

Vill bara kika in och önska dig en riktigt God Jul med barn och barnbarn söderut, hörde att du åker på fredag. Sköt om dig och låt dom pyssla om dig nu =)
Vila och må gott det är DET som är julen! Ha det gott.

Bloggintresserade