söndag 11 april 2010

Äntligen sol!

Äntligen kom solen fram.Nog längtar man tills det ser ut så här,men vi får nöja oss med den vackra dag som varit i dag.Förresten kommer jag på att detta körsbärsträd inte finns mera.Synd!Har tagit två små promenader,alltid något.Skulle ha satt mig på altanen,men man ser så mycket snö därifrån,så det var inte så lockande.Får hoppas att det håller i sig,så får jag sätta igång och grilla.

Kom att tänka på när jag gick i skolan i byn.Så fort det tinat upp en liten fläck bakom väggen,började vi spela kula.Både pojkar och flickor.Så lycklig man var om man lyckades vinna några,så att man hade flera i påsen när man gick hem än när man kom.En av pojkarna var en hopplös en att vinna över.Sur blev vi nästan på honom.
Kommer ihåg doften från den våta marken och jorden.Dofter framkallar verkligen minnen.
Det var då det!

Nu blir det inte mera idag.Det snurrar i mitt huvud om hur jag ska göra om här hemma.Bara jag nu får tag på en snickare blir jag nöjd.

Be careful out there!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Klokt av oss att promenera i dag när det var soligt och fint. Kan vara sämre redan i morgon. De enorma drivorna av smutsig snö försvinner nog också ganska snabbt.

Annica sa...

Nog ger de krympande snödrivorna en aning om vår. Barmarken börjar skymta lite smått och man kan ställa undan vinterskor och i stället kryssa runt pölarna i lågskor. "Sommartofflor" på, för både folk och bilar.

Bloggintresserade