lördag 17 april 2010

April-lördag!

Kommer inte ihåg var denna bild är tagen.Fick den av en cyberkompis.Det ser ut som en stad byggd av lego.Fantastiskt vacker!

Nu är Viktorias flytt färdig.Riktigt bra lägenhet,med fina tapeter och i övrigt rent och fint.
Har hjälpt till med det jag klarat av.Lite packning och upp-packning.Hjälpte henne med sängen i förmiddags.Hämtade William igår.Han fick vara med mig tills dom kom till lägenheten med möblerna.Beställde Pizza hem till mig,så dom fick en paus och kom och åt här.
Förstår inte,men jag har varit totalt slut idag.Sov en stund,när jag kom hem från Viktoria och sen har jag bara flummat omkring här hemma.Det är ju inte jag som burit och donat.Hur kan jag vara så trött.Bättre blev det ju inte när det började toksnöa.Flera timmar har det hållit på.
--
Jag har en hel del på gång själv också.
Nu är väggen igenbyggd.Så småningom ska det bli målning eller tapetsering där.Tvbänken är nästan färdigmonterad och tvn på plats.Det fattas bara en låda och en skjutdörr.Det blev bra plats för dessa saker mitt framför väggen.Ett sovrum till blev det ju också.Där behövs det tapetseras också.Nu är huset återställt i ursprungligt skick vad gäller antal rum.Mycket återstår att göra,men jag ska ta det i den takt jag orkar och har lust.
--
Garagetaket ska fixas.Det har jag tagit reda på pris och dylikt på.Så när den här snön nu försvinner kommer dom och gör det.
--
I torsdags hade vi avslutning med Sånggruppen.Per Aasa hade ordnat goda mackor och Judit kaffebröd.Riktigt trevligt,synd bara att det är slut nu.
--
Nu blir det lite till Tvtittande innan det är dags för sängen igen.
God fortsättning på helgen!!!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

När man läser allt det där så tycker jag inte alls det är konstigt att du varit trött idag! :) *kram* o sov gott mamsen. En ny dag i morgon.

Sanna sa...

Nej det är ju dessutom hjärnans jobb som gör att man blir trött. Vila du! :) Och vilken underbar bild!!

Randiga Tråden sa...

Vilka hus, det ser så mysigt ut.

Bloggintresserade