tisdag 13 april 2010

Aprilväder!

Så fint på förmiddagen både igår och idag.Sen börjar det regna lite.Var på väg ut nyss,men det var bara att vända om.Blåst och regndroppar!
Var iväg till Firman och fick mina sommardäck påsatta i morse.Tyvärr var det punktering på ett.Dom är så hjälpsamma och snälla grabbarna,så dom for iväg med det till en däckfilma.JOHO,det är klart att dom har fullt upp på ett sånt ställe just nu.Alla i panik att byta sina däck.Men det ordnade sig till det bästa iallafall.
Vilken service jag har.Killarna byter däcken,tvättar dom och förvarar dom åt mig.Suveränt!!

Nu har jag fått tag på en snickare.efter att ha suttit och ringt runt i går.Alla är så upptagna.Det är väl Rot-avdraget som gör det.Snickare Håkan,som gjorde iordning min dusch,kommer och gör väggen åt mig.Så glad jag blev.

Den gamla soffan,ett bord och en lampa hämtade Återvinningen igår.Det känns bra att dom gör iordning dom och säljer,så att det kommer till användning.Lite sorgligt känns det allt med soffan,men det går inte att ha kvar allt.

Igår blev jag riktigt rädd,när jag var ut i garaget.Det droppade från taket.Himmel!!
Då kom tanken igen.JAG SÄLJER HUSET!!!Men det var nog inte så farligt,det slutade droppa.Men jag måste ta hit en takläggare till sommaren och göra iordning det.Huset börjar ha några år på nacken minsann.En annan granne har lagt presenning på hela garagetaket,det läcker som ett såll.Pratade med grannen mitt emot och fick tips om vem jag ska anlita.Dom hade gjort det och det var så smidigt.MEN det kostar ju!!!Göras måste det ändå.

Det händer verkligen saker omkring mig nu.
Lite dumt kanske att börja med allt här hemma ,nu när Viktoria håller på att flytta och allt.Ikväll ska jag försöka hjälpa henne lite med lite packning.På fredag går flyttlasset.Lite svårt att få folk som hjälper till.Som tur är kommer en från hennes jobb med en stor lastbil och hjälper till.William och markservicen får jag ta hand om.Jag är ju inte så bra på att bära.
Det blir nog bra till slut!

Nu ska jag laga middag så Viktoria får komma och äta,innan vi ska packa hos henne.Stackaren,som har Migrän idag.Det är nog mycket för henne nu.
Snart ska det väl bli lugnt igen!!!!

Ha en bra fortsättning på veckan!!

Inga kommentarer:

Bloggintresserade