torsdag 8 april 2010

Ny TV.

Jag har funderat på att åka på en utlandsresa i vår,men har tänkt om.Det skulle nog gå att åka ensam,men jag tror att jag måste samla mera mod först.Så jag var och köpte mig en ny TV istället.Usch,jag får lite dåligt samvete.Varför ska jag få det förresten?Det är väl jag som bestämmer över min ekonomi själv.
Igår när jag kom hem med den,undrade jag vem jag skulle be om hjälp, med att få in den.Som tur var kom Lena ,en granne,just gående.Hon hjälpte mig att bära in den och att lyfta ner den gamla "tjocktvn"från tvbänken.Den väger ton,verkar det som.Få se om det går att "kränga" den på Blocket,eller nåt.
När jag höll på att packa upp den nya och skulle sätta ihop den med stativet kom Elsy.Hon hjälpte mig att få upp den.
Själva installationen gick lätt.Får inte riktigt till all finjustering.Måste nog kolla vem som kan hjälpa mig med det.Det får duga så länge.Jobbigt när man måste be om hjälp,tycker jag.

Imorse sjöng jag med Sånggruppen igen.
Åkte sen hem och åt lunch.Sen for jag iväg och tittade på ett nytt TV bord.
Visste vad jag ville ha,men det var inte så lätt att hitta.Möbelhuset hade ett som jag ville ha.Dom hade det bara i vitt hemma,men i Gällivare fanns ett svart.Dom beställde hit det.Kommer nästa vecka på onsdag.Skoj!

Bilen var så smutsig när jag kom hem så jag tog och tvättade den.Lite skämmigt var det.Grannarna tror nog jag är knäpp.Jag håller bilen renare än mitt hem.!!!

Ska försöka få fatt i en snickare.Hade tänkt bygga igen väggen ,som vi tog upp mellan vardagsrummet och ett sovrum.Det är nog inget stort projekt.Jag behöver inte matrummet nu,utan det skulle vara bättre att ha ett gästrum till.Snyggare skulle det bli också ,tror jag.Vardagsrumsväggarna får jag försöka måla till sommaren,tänkte jag.
Får väl se hur det blir med mina planer.
Har tänkt om vad gäller husmålning i sommar.Ska nog bara förbättra lite där det behövs,så länge.
Oj,vad det är mycket som snurrar i huvudet ibland.Men det är skoj att ha något att planera.
Får väl se hur mycket som förverkligas av det.

Snöeländet smälter så sakerliga.Men ack så skitigt och fult det är ute!!!Så småningom ska det väl vara borta .

Det blev en liten paus för Sanna ringde.Elin ville veta en del om mina och morfars föräldrar,till ett skolarbete,hon höll på med.
Nu har jag bluddrat färdigt för i dag.
God Kväll gott folk!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Det är väl lika bra att unna sig det man vill ha, varför vänta och ha dåligt samvete. Man ska leva här och nu =)
Längtar också till snön är borta nu räcker det. Jag hade takras i förrgår och mitt altanräcke gick sönder, suck alltid är det nåt.
Nu får det bli VÅR och SOMMAR!!
Ha en bra dag och helg!

Viktoria sa...

Det är självklart att du ska unna dig en TV! Du som utnyttjar den så mycket har "betalat" av den snabbt. :)
Så trist att se snö idag igen men jag är glad att jag inte tvättade bilen igår som jag först tänkt. ;)
*kram*

Bloggintresserade