fredag 2 april 2010

Fredagen den långa!

Oj,vad jag fick söka för att hitta en liten Påskgumma i mina gömmor!Detta är länge sedan och jag ska inte säga vad hon heter,då blir hon generad.Glad ser hon inte ut,snarare blyg!
Men GULLIG!
Igår kom det två gummor och ringde på hos mig.Dom fick lite godis.Det hör till sällsyntheterna att man ser några gummor nu för tiden ,tycker jag.
Hade besök av sonen från Göteborg och dottern som bor här och hennes barn.Ett litet släktmöte.Kul,synd bara att dottern i Vara och hennes familj saknades.
---
Idag långfredag,har jag inte gjort mycket.Det är nästan som det var när man var liten.Man fick helt enkelt inte göra NÅNTING.Det var urtrist!
--
Nu ska jag fixa mig lite mat och försöka kurera bort resten av min infektion.
I morgon ska vi ha knytkalas hos Viktoria.Simon,Linnea,Viktoria och jag.Det ska bli trevligt.Äta lite ägg och en påsktårta,så vi känner att det är Påsk!
--
GLAD PÅSK !!!!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Inga gummor har kommit till oss, så vi får nog själva äta upp godiset. Ser att både du, Annica och jag har bloggat om långfredagen. Kanske inte så konstigt.
Glad Påsk!

Viktoria sa...

Vilken söt gumma! Jag tror jag vet vem det är... hahaha
Min långfredag var ovanligt kort måste jag säga. Men då har jag ju haft lite att göra också.
Vad trevligt det ska bli i morgon - det är inte varje vecka man äter tre-rätters middag. :)
Kram o ha en skön kväll!

Annica sa...

Numera finns det minsann inga långa dagar. Tycker det verkar som om både dagar och år blir kortare för varje vecka som går. Men när man var barn kunde en dag vara jättelång.

Sanna sa...

Åh så fin påskgumma minsann! :)
Ja det var synd att vi missade familjesammankomsten, men nästa gång kanske! ;)
Glad Påsk älskade mor! Kram!

Bloggintresserade