måndag 29 mars 2010

Påskvecka!

Snart är det Påsk igen.Inga kycklingar utan gula ankungar bjuder jag på!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jag fick en undersökning från Landstinget idag.Hälsa på lika villkor.
Satt och fyllde i den på nätet och skickade iväg.
Det slog mig att jag,trots att jag gnäller över mina bihålor,och fick penicillin igen idag,nog mår relativt bra.Om man tittar på psykisk och fysisk ohälsa hos lite äldre människor kan det nog vara mycket värre än hur jag har det.Många är helt ensamma,utan släkt och vänner.Vad händer med en sån person om nåt går på tok i kroppen eller knoppen?
Många har kanske värk och svårt att röra sig ute bland folk.Blir sittande inne för sig själv.Hemska tanke!
Får nog vara ganska nöjd med det man har.Man kanske inte uppskattar det tillräckligt alla gånger.
Nu SKA jag bli riktigt frisk från bihåleinflammationen,så att jag orkar med det jag vill.
Hoppas bara att min dotter får bli riktigt pigg också.Hon har så mycket omkring sig och framför sig,innan det blir lugn och ro igen.Med flyttning och allt.
I morgon ska jag hämta William från dagis och gå med honom till hans och Örjans lägenhet.Ska vara hos honom till sena kvällen,eftersom Örjan har utbildning efter jobbet.Det ska nog gå bra.Skönt att man kan hjälpa till.
--
Nu får det var färdiggaggat för idag.Medicin och sömn!Yes!
God natt!

4 kommentarer:

Eva sa...

Jag hoppas verkligen både du och Viktoria får bli friska nu. Vad bra att du kan hjälpa till med William. Är inte så frisk själv heller så nu är man ganska less + denna hemska SNÖ som aldrig verkar ta slut =( men som sagt det finns alltid dom som har det värre =)
Ha en bra dag!

Gunnel sa...

Man måste få klaga ibland även om man inte är den som har det värst. Jag brukar minsann gnälla fast jag hittills varit förskonad från det mesta.
Hoppas att du börjar må bättre nu när det blir vår och härligt att vara ute.

Sanna sa...

Om man gnäller mår man bättre.. ;-) Det gäller då för mig. *skrattar* Pussa William från mig!
Och se nu till att vila mellan varven så du blir frisk. Kram!

Annica sa...

GLAD PÅSK! Och krya på dig!

Bloggintresserade