söndag 21 mars 2010

Härlig söndag!

Hamnkranen som vi på Facebook bl.a kämpat om att få ha kvar.Nu ska den ju rustas upp med hjälp från komunen och Sjöfartsverket(var det det?)Nån myndighet var det iallafall.
Idag har det varit underbart.Tog bilen in till stan.köpte mig en hamburgare till lunch. Gick ner i Södra hamn och tittade på folkvandringen på isvägen.Tyvärr kom det några moln precis när jag var där.Man ser inte på bilden hur mycket folk det var.Som små myror ända ut till Gråsjälören och runt till andra sidan--Norra hamn.
--
På Hertsön var det klarblå himmel.
Sol och -2 grader.En ny promenad omkring lite andra hyreshus här.Tittade över snödrivan på era nya fönster,Gunnel!Ner mot Hertsökullar.Gick i ett skoterspår sista biten.Det var jobbigt,fick ordentlig motion.
Var ute sammanlagt en och en halv timme.Jätteskönt.
--
Nu blir det två tidiga mornar för mig.Hur ska jag klara det?I morgon bitti ska jag på läkarbesök och på tisdag ska jag lämna in bilen för rengöring.Det blir kanon att få det tvättad både utanpå och invändigt.Bara satt damsuga och putsa fönstren inne i bilen är så svårt ,när man är "vig som ett kylskåp".
Ja,det är bara att ställa väckarklockan då i kväll!Halleluja!
--
Var rädda om Er!

2 kommentarer:

Annica sa...

Är så glad över att den gamla kranen blir kvar. Den har stått där så länge jag kan minnas. Och jag är inte purung, minsann...

Gunnel sa...

Varför inte hoppa över snödrivan och hälsa på? Hade faktiskt för ovanlighetens skull nybakt äppelkaka.
Det ser blekt ut runt våra fönster, men till sommaren blir det målning som vanligt.

Bloggintresserade