fredag 5 mars 2010

Äntligen!

Underbart väder idag.Det behövdes efter denna stormiga vecka.
Tog en jätteskön promenad med stavarna på förmiddagen.
Sen var det ju detta med Hem till gården.Det är som att man sitter på nålar denna timme mitt på dagen.Lite dåligt samvete har man allt."Skulle ha varit ute i stället"Får passa på att äta lunch samtidigt.
Åkte iväg och tankade bilen.Förbi på Ica och handlade.När jag kom hem kunde jag inte hitta mitt OK-kort.Shit,måste ha tappat det på Ica.Ringde dit och dom var vid kassan och tittade.Nej,det fanns inte där.Himmel,vad skulle jag göra?Tog på mig skorna och var på väg att söka på parkeringen eller nåt.Då ringde telefonen.Det var Margot från Ica.En gubbe hade stått och hållit i kortet."Det här är inte mitt"hade han sagt.Hurra!Så skönt!
Jag brukar vara så noga med att stoppa tillbaka kortet i plånboken.Varför hade jag inte gjort det nu?OK,det ordnade sig,tack och lov.

Altanen är obrukbar.Det kommer nog att dröja innan jag ser ut från den.En fastfrusen stege har jag stående mot taket också.Men det struntar jag i nu när snön är borta från taket.
Det är svårt att tänka sig att dessa massor NÅGONSIN ska smälta bort.Dom gör ju det till slut ändå,det vet jag ju.
Hoppas att det blir många så här fina dagar nu.
Lita dagsljus i ansiktet ska ju göra underverk.

William är med sin pappa i Gällivare hos Farmor och Farfar i helgen.Det känns så länge sen jag såg honom.Men dom kommer tillbaka i morgon.Han är en sån ljusglimt i tillvaron.

Inga aktiviteter planerade för i morgon.Får väl se vad lördagen har i sitt sköte.
God Natt!!

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Det ser ut att bli fint idag igen. Det gör under för humöret!
Jag pratade med William igår o han var så lycklig för han hade fått en Blixten McQueen- tröja. :) Sötnosen!
Jag längtar också efter honom nu...
Ha en skön dag i det fina vädret! Jag o Linnea ska ut o handla lite men vi hörs säkert lite senare.
*kram*

Gunnel sa...

Få se om jag klarar av att skriva en kommentar. Texten fick spader och började rulla.

Jag har samma problem som du. "Hem till gården", kräver en timme varje vardag. Men jag tycker ju om den och har man följt den från allra första början, kan man inte sluta.

Bloggintresserade