onsdag 10 mars 2010

Tidsnöd!

Förstår helt enkelt inte vart mina dagar tar vägen.
Fullt schema hela tiden.Det är väl i och för sig bra.Ibland vill det köra ihop sig.För många aktiviteter på samma dag.
Vill hinna med mina viktiga promenader.Får nog masa mig ur sängen lite tidigare,kanske,men det tar emot.
Idag kom jag mig faktiskt ut före klockan tio.Det var bra,för det var så skönt i solen och inte en vindpust.
Så är det "Hem till gården",ett måste.Klockan ett skulle dom komma och sätta upp överskåpet på min nya kyl.Den installerades igår.Dock kunde dom inte göra färdigt,eftersom kylen måste stå stilla tre timmar innan man kopplar i elen.
Nu är det klart och det blev så bra.
Så otroligt mycke gamla konserver och glasburkar jag hade i den gamla.Väldigt bra att få det bortrensat,hade nog inte blivit av annars.

Ringde till Mor,hon har namnsdag idag.Edla har hon som andra namn.Det har även min syster,så GRATTIS även Du om Du läser detta.
"Du ä då värst på helä skiftä"sa Mor.Det är så kul att få höra dessa gamla uttryck ibland.Hon tyckte att det var otroligt att jag kom ihåg hennes namnsdag.

Nu har jag varit och postat lite foton som jag lovat att gör till Dom.Handlade lite och hastade iväg hem för att tvätta håret och göra mig lite kaffe.
Möte i afton och Sånggruppen i morgonbitti.

På återseende förhoppningsvis!!!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Det är jättekul att få höra de där bonnska uttrycken! Måtte de aldrig dö ut... Vi måste nog få gå kurs hos dig mamma.
William har blivit dålig nu i kväll. Ont i ena örat o bara gråter. Han har redan lagt sig - utan välling. :( Lill-hjärtat... så jag blir hemma i morgon.
*kram* o ha så kul på sången i morrn!

Eva sa...

Kikar in och skriver någon rad, vi har så mycket här i butiken så jag hinner aldrig skriva nåt =(
Tråkigt att William är sjuk igen, dom får då aldrig vara friska.
Hoppas dagen blir bra jag ska fortsätta jobba här...suck...för mycket ibland.

Gunnel sa...

Jag är bra på Malåbondska men du är tydligen född med en något annorlunda dialekt. Jag förstod inte riktigt vad din mamma menade. Jag vill så gärna veta.
Visst är det underligt att ens dagar är så fullspikade. Hur hann man med att ha ett jobb? Men det är skönt att äga sin egen tid.

Bloggintresserade