torsdag 4 mars 2010

Takskottning!








Måste visa vad jag och Elsy höll på med halva dagen i går.Hon uppe på taket och jag på stege.Har aldrig varit med om att det har drivit på detta vis.Kunde knappt sova natten innan,för oron att altantaket skulle braka ihop.Enda vintern jag inte satt stöttor under.Typiskt!Men nu är det gjort och jag sov som ett barn i natt.Skippade sånggruppen.Trodde att jag skulle vara invalid idag och så ska jag till tandläkaren snart.Man får inte stressa!!!Konstigt nog har jag inte så ont som jag trodde.Ryggen klarade sig riktigt bra.Träningsvärk har jag förståss.Sånt där gör man ju inte varje dag precis.Trött var jag,ordentligt.Men det var skönt att gå och lägga sig i går kväll.
--
Detta är bilder FÖRE.UNDER och EFTER skottningen.
--
Elsy är verkligen en bra granne att ha.Hon är både stark,uthållig och vågar vara på taket.Jag stod på stegen.Tog på fötter och ben ordentligt.Skulle ta bort snön som åkt in mot glasrutan,när allt var klart.Sjönk ner till midjan.Blev riktigt rädd.Nu har jag fastnat,tänkte jag.Det var bara att försöka sätta sig mer och sparka sig loss.
--
På kvällen skulle jag till bodan och ta bort ljusslingan,som blåst ner till hälften.Fick gå över Elsys tomt och trampa mig en väg.På min tomt är det jättehöga druvor.Det har stormat som tusan i flera dygn,och drivorna bakom mig har blivit enorma.
--
Vilken äventyrlig dag.Men det känns bra att ha det gjort,och så känner jag mig faktiskt lite duktig också.
--
Nu ska jag göra mig i ordning för ett tandläkarbesök.Har ju helt missat att Hem till gården börjat igen.Nu måste jag spela in idag.Konstigt att jag glömt,jag som längtat så.
Hej på ett tag!



3 kommentarer:

Gunnel sa...

Skönt att få bort snön från altantaket. Hon är en tuff brud, Elsy och hon verkar totalt orädd. Värdefullt att ha en så bra granne.

Viktoria sa...

Ja jösses hur mycket snö det är!! Ojojoj.. sicken tur att du har Elsy som är den tuffaste bruden jag vet! Undra på att du sov gott i natt när den där oron äntligen var nedskottad.

viola sa...

Tänk att det kommit så mycket snö!
Skönt att få bort det antar jag.
I morse skottades snön bort från mitt köksfönster och plötsligt såg jag dagsljus där. Snön gick upp ovanför hela fönstret så jag har haft natt i köket några dagar. Tänk att det kan hända fast man bor på 5:e våningen! Nu ska det väl inte komma nåt mer hoppas jag.

Bloggintresserade