tisdag 23 mars 2010

Pennor!



Annica visade några av sina pennkonstverk.Jag var tvungen att börja tälja också.Snyggt va!!
Idag har det varit så otroligt skönt väder,men det är så overkligt med alla dessa hemska snö och ishögar överallt.Efter det att dom skrapat gatorna blev det ännu värre.Dom har vräkt upp eländet mot häckar och buskar på tomterna.Får dom verkligen göra så?Förstår ju att det är mycket att ta bort,men lite etik borde det väl finnas.
--
Jag lämnade in min bil i morse(tidigt som skam)på Samhall.Klockan halv åtta stod jag på busshållplatsen mitt emot Coop Arena.Klockan tre fick jag hämta den.Oj,så blank och fin den var.Och att den är ordentligt rengjord innuti är ju det bästa.Tokigt var det ju att det var blött på gatorna när jag skulle hem.Körde jätteförsiktigt,men fick ta lite vatte och skölja av lite på sidan när jag kom hem.Fånigt,kan tyckas,men bilen är faktiskt min ögonsten.Min livlina,som jag brukar säga.
--
Nu sitter jag här igen,nyduschad.Tog upp dom två stora trallarna utanför duschen och skurade av dom idag.Dom har stått mot väggen och torkat.Det luktar så gott med nyskurat trä.
Lite till Tvtittande innan det blir dags att sova.
--
God Kväll!

2 kommentarer:

Annica sa...

Yvonne, vi har hittat den nya hobbyn - pennkonst! Fantastiskt vad folk kan sysselsätta sig med! Fortsätter det så här kommer det att uppstå akut pennbrist i världen. ;o)

Gunnel sa...

Du skulle ha sett hur vår stackars bil såg ut efter en tur på de saltade vägarna i Västerbotten.
Det var bara och ta in Viktor (bilens namn) till tvätten.

Bloggintresserade