lördag 20 mars 2010

Vinterdagarna fortsätter!

Så skönt att man har en liten hjälpreda med snöröjningen!!Fotot är taget tidigare i vinter,och han är lika glad som vanligt!
--
Inatt snöade det igen.Gick ut på förmiddagen och styrde hjälpligt iväg den från ingången.Nu har man ledsnat.
--
Tänkte se på skidåkningen på Tv.Såg första loppet med damernas dubbeljakt.När skidskyttet började,tänkte jag,att om jag börjar se detta blir jag sittande hela dagen.Nej,jag hade inte promenerat på två dagar,så nu var det bara att ta stavarna och trava iväg.Denna gång gick jag upp mellan hyreshusen,kors och tvärs,för att få lite variation.Har egentligen inte tänkt på hur många det finns här på Hertsön.Helt otroligt.När jag var på Lostigen ringde jag till Örjan och frågade om dom var hemma.Jo,det var dom,så jag var och hälsade på honom och William en stund.Så glad man blir av att se Williams glada ansikte och busglittriga ögon.
Sen gick jag en sväng till runt några andra hyreshus och ner och tittade in hos Viktoria en sväng.Fick mig en kopp kaffe och en kladdkakaballerina.
--
Det blev iallafall 40 minuters promenad effektiv tid,sammanlagt.Skönt att döva sitt dåliga samvete lite.
--
Blir lätt deprimerad när jag tittar ut mot gångstigen och över min altan.HUR ska dessa massor nånsin försvinna.Dom gör ju det,det vet vi ju,men.....
---
Körslaget har jag tittat på i kväll.Ganska kul att se,åtminstone i början.
--
Det var min lördag.
Adjö!!

1 kommentar:

Viktoria sa...

Åh så glad jag blev av att se lilla hjärtat le mot mig när jag öppnade bloggen. :D Tack mamma!
Det blir härligt att han kommer hem i eftermiddag.
Man är otroligt trött på snön nu o orkar inte alls ta hand om den längre. Idag behöver du inte skotta, njut av det vackra vädret istället.

Bloggintresserade