måndag 5 april 2010

Slut på Påskhelgen!

Denna helg är slut nu,för den här gången.
Gråmulen och trist dag.En dag som kan generera huvudvärk om man har otur.
Jag har varit och uppvaktat två gamlingar idag.Dom bor på Sundsgården.Konstigt nog gruvar jag mig alltid när jag ska dit.Väl där känner jag att dom tycker det är så roligt när jag kommer,så det går över.
Han fyller 90 år på onsdag och hon 85 på lördag.Hade med mig lite grattiskort och lotter från syskonbarn och från min familj.Det finns ingenting man kan köpa till dessa fina människor.Blommor går inte,eftersom hon är allergisk mot det mesta,och sötsaker går inte heller,på grund av hennes diabetes.
Men det är tanken som räknas,och dom uppskattar att man kommer ihåg.
Jag blev sittande där i två och en halv timme.Vilket gjorde att jag var Sååå hungrig när jag kom hem.Migränen började komma igen.Nåja,det är ju övergående.

Patrik är på väg hem till Göteborg.Trafiken har stått i stort sett stilla norr om Gävle jättelänge.Han var något frustrerad.Ingenting hade hänt på vägen.Bara för att det var så stor hemvändartrafik stannade allt av.Märkligt!!
"Det är ju bara att köra rakt fram"sa han.Flerfiliga vägar och mitträcken borde ju göra att det flyter på.

Det är så otroligt när man ser på bilderna i Sannas blogg.Man tror knappast att vi bor i samma land.Dom har ju barmark nu,hmmm.

Viktoria och William kom en sväng.Trötta båda två.William har kommit från Gällivare och Viktoria har packat hela helgen.Sovit ut har hon fått göra iallafall.Det behövde hon.

Nu är det en ny färsk vecka igen.Få se vad den har att erbjuda.
Ha det bra alla som tittar in.
Hej!

4 kommentarer:

Sanna sa...

Godnattkram på mamsen! <3

Gunnel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunnel sa...

När man är så gammal som de personer du besökte, vill man nog inte längre ha några presenter. Det bästa man kan få är besök.

Du har en snygg bakgrund och behaglig färg på din blogg.

Att jag plockat bort en kommentar beror på felstavning.

Viktoria sa...

Det gör gott i hjärtat när man ser hur glada de blir för lite besök. Bra mamma. :)

Bloggintresserade