tisdag 27 april 2010

Flyttkaos!

Nu har det varit flyttkaos för Dottern i en och en halv vecka.Denna bild som jag "stal" från en annan blogg talar sitt tydliga språk.
Himmel vad det är mycket man samlar på sig i ett hus.
I söndags körde vi flera vändor igen.En full släpvagn står på min gård.Det ska till återvinningen,det som är på den.Tre cyklar,en trehjuling och lite annat står uppradat här.Man kan tro att jag har börjat med cykelförsäljning.
Så småningom ska det väl lugna ner sig för dom.
Jag har varit trött i kroppen,så jag har gjort ett uppehåll med min tapetsering.Är ju inte van att bära någonting i trappor.
Men i morgon hoppas jag att jag kan få upp våderna på fondväggen.

Paltlunch med PROarna idag.Riktigt trevligt.Upptäckte att jag känner ganska många ändå,när det kommer till kritan.

Mor ringde i kväll.Hon hade haft värsta kräksjukan i helgen.Stackaren,hon är ju ingen ungdom längre,så det hade sugit musten ur henne fullständigt.Men nu var hon bra.Far hade klarat sig än så länge.Så skönt att dom har varandra en sån där gång.
Moster som bor i samma hus hade åkt på det också.Hon är ju ensam(om än inte lika gammal och svag)Hon hade tuppat av efter att hon spytt och vaknat upp mellan sängen och bordet.Slagit sig gul och blå i ansiktet.Usch!!!
Jag har tänkt på detta många gånger.När man är ensam kan man ju svimma av och det kan dröja länge innan nån börjar sakna en.Men vad göra?Det är ju så för massor av människor,och många har inte daglig kontakt med nån,som jag har med min dotter.Tack för det Viktoria!

Nej,nu ska jag inte grubbla på detta!
Såg idag att rabarberna börjar kämpa sig upp mellan snödrivorna.Fortfarande mycket snö kvar,men det var en del att ta av.Så småningom så!!!!!!!!

Det var mina funderingar i kväll!
God Natt!!

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Det är jobbigt att flytta, men samtidigt får man städa och kasta saker som samlats under många år.
Man borde inte bo på samma plats så länge som vi har gjort.

Sanna sa...

Men hua vilka sjukdomar och otäcka upplevelser! Måste ringa mormor och höra hur det är... Kram på dig!

Viktoria sa...

Men usch, stackars mormor, och stackars gammel-moster... :( Det känns bra att vi har nära så vi kan hålla koll på varandra. :)
*kram*

Annica sa...

Som ensamboende känner jag igen oron att det ska hända något. Det är skönt att ha någon som bryr sig.

Flytta är bland det jobbigaste man kan göra. Men, som Gunnel så riktigt påpekar, det kan vara positivt att röja bland pinalerna emellanåt.

Bloggintresserade