måndag 29 november 2010

Advent!

Nu är den på plats,den fina renen jag fick "ärva"när Vickan o Örjan flyttade från huset!!Den lyser upp så fint,så nu behöver jag ingen utegran i år.Ett ben har strejkat,men det gör inget.
--
Igår var det ju första advent och jag var på Julkonserten.Det var väldigt trevligt!!
Det som var märkligt var innan jag skulle iväg.
Kände mig så osäker på allt.Var det rätt tid och rätt dag?Kymigt att inte ha någon att göra sig klar tillsammans med och åka iväg med.
Men,det blev en helt igenom lyckad dag!
Åkte in till stan i tid.Visste att det var mycket folk,eftersom det var julskyltning.Hade så tur att jag hittade en parkeringsplats i Karpen,med motorvärmare.Och kors i taket---jag hade kommit ihåg att ta med sladden.!!!Gratis var det dessutom,eftersom det var söndag.
Strålade ihop med Viktoria och hennes bekanta och tog en fika,lagom innan jag skulle till vårat vackra Kulturhus!
Var sååå nöjd när jag satte mig i en varm bil efter den härliga showen och åkte hem.
Nu har jag fått smak för detta.Det går helt utmärkt att gå själv.
På torsdag ska jag gå och lyssna till Bo Kaspers Orkester!!!!
--
Bakade lite bullar i lördags.
Provade ett nytt recept,med lååångjäst deg i fredags.Katastrof!!Man ska hålla sig till invanda mönster,så det blev det på lördagförmiddag.
Idag har det varit segt igen på förmiddagen,men nu har jag varit till apoteket och sen gjort en kakdeg.Den får ligga i kylen tills i morgon(eller nåt).
--
Adjö för denna gång!!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Ja, visst var det en fin konsert. Vi åkte in tidigt för att kunna parkera i Kulturhuset och det var skönt med en varm bil efteråt.

Viktoria sa...

Ja nu måste man börja fundera på det där med bakning. Ska nog börja i helgen jag när jag har William hemma också. Pepparkakor måste vi ju göra i alla fall. :)
Vad fint det blev med renen!

Annica sa...

Vilken tjusig ren! Jag är barnsligt förtjust i alla ljusdekorationer i fönster, trädgårdar, på altaner och balkonger.

Bloggintresserade