måndag 22 november 2010

Gardinbyte.


Jag brukar tycka att det är så roligt att byta gardiner,speciellt inför julen.Idag var det inte alls kul.Trodde aldrig att jag skulle bli färdig.Det dök upp så många minnen och tankarna gick kors och tvärs.Har drömt väldigt mycket konstigt i natt också.
Men nu är rumsgardinerna på plats.Som tur var hittade jag ett par som var enfärgade röda.Brukar ha mina röda med änglar,men det går ju inte nu,när jag satt upp en svartblommig fondvägg.Det tänkte jag inte på när jag gjorde det.Nu blir det till att ha enfärgat,punkt-slut.
Det var ett rum det!
Gick ut i förmiddags på en (som jag trodde)stärkande promenad.Vädermänniskorna hade hotat med jättekallt,men det var helt underbart.-6 grader och strålande sol.
--
Helgen har varit ingefär som vanligt.
En tur till Storheden och TV tittande.
Nu finns det en reklam igen,som gör mig galen.HMs reklam för klänningar.Kommer inte ihåg vad märket heter,men Såååå sjukt!!!!
Igår bjöd Viktoria på sminkparty.
Det var riktigt trevligt att träffa hennes kompisar och så William o Linnea förståss.
Lite pinsamt kan det nog bli för en rynkig kärring som jag,att sitt bland dessa vackra unga kvinnor och smörja sig.Nej,det var nog inte så farligt.Jag har slutat bry mig om vad andra tycker och tänker.Det är skönt!!
Superfika hade hon också!
--
Nu tror jag faktiskt att jag ska göra iordning det nödvändiga onda.Månadens räkningar!!
Tjao!!!!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Vad skoj med sminkparty! Sist jag var på det var i Unbyn hos Cicki. :) Jag ids då inte byta gardiner, men lite adventsstakar väl upp i fönstren iaf. kanske till helgen... Kram!

Gunnel sa...

Det är ju vi med rynkor som behöver krämer eller också borde vi ha börjat tidigare för att slippa dem. Ha-ha.

Även jag hör till dem som blir galen av reklam, speciellt den som är riktad till kvinnor. Enfaldig är bara förnamnet.

Viktoria sa...

Nu börjar jag också känna att det ska bli kul att julpynta. Har ju gått som i chock över alla människor som började redan i helgen. ;)
Det var jättekul att du var med på partyt mamma! Och det var då INGEN som tänkte på hur den andre såg ut. Ja, det ska väl vara Maria då som fick fel färg på sin foundation. hahaha Men skratta fick vi o det var roligt. :)
*kram*

Bloggintresserade