onsdag 10 november 2010

Floskler.

På tal om Mäklare!
På byggahus hemsida finns en lista som visar vad din mäklare egentligen menar.
Jag citerar.

MÄKLARFLOSKLER-LEXIKON.
--
Mysigt/charmigt=mycket trångt eller väldigt gammalt.
--
Pittoreskt=fallfärdigt.
--
Oanade möjligheter=riv och bygg nytt.
--
Ett hus med potential=det har fyra väggar iallafall.
--
Citypuls=trafikbrus ända in i sovrummet.
--
Stilrent=påminner om mentalsjukhus.
--
Perfekt första lya=pytteliten,plats för säng och toa.
--
Radhuskänsla=oattraktivt på bottenvåningen.
--
Varsamt renoverad=inget har gjorts sen 1930-talet.
--
Strövområden=det finns en gräsplätt.
--
Slut citat.
Detta har kommit upp när debatten om den omtalade hemma-hos-artikeln"vindsvåningar har blivit ett sätt att leva"och all annan glättig stailinghysteri retat gallfeber på folk.
Jag kan nog också tycka att det har blivit helt sjukt,vad gäller hur det SKA och INTE SKA se ut hos folk.Visst är det kul att titta på fina inredningsreportage,men nån måtta får det väl ändå vara.
Så tycker jag!Vad kan ni tycka tro?
--
Trevlig fortsättning på veckan!
Hej!

4 kommentarer:

Maria Hall sa...

Ha ha ha, kul! Det ligger nog nåt i det där.. ha ha. Vi funderar en hel del på det där med homestyling och inser att mäklaren generellt sett har ganska stort inflytande när det gäller det. Fortfarande anser man generellt att vita väggar, ganska avskalat ger bäst visningsläge i trots allt. En neutral inredning ger större utrymme för fantasin och tillåter dig i högre grad att tänka dig in i bostaden.
Men visst vore det kul om det verkligen fick vara personligt;)färgsprakande och broderat?
/Maria Hall
Ansvarig digitala kanaler
SkandiaMäklarna

Yvonne sa...

Där ser man vart en liten tanke från mig kan leda.Skoj!!

Annica sa...

Verkligen flummiga floskler. Om/när jag någon gång ska sälja min lägenhet kommer jag att - med en åsnas envishet - vägra fixa till, göra om, plocka bort, piffa upp - och så vidare. Homestyling tycker jag är rena rama larvet.

Gunnel sa...

Jag hörde att din förra granne fick jobba häcken av sig för att göra hemmet som mäklaren ville.
Att göra om hemmen till försäljningen har ju till och med blivit ett yrke. Man lär ju få mer betalt för huset om det är stylat.

Bloggintresserade