torsdag 25 november 2010

Inte som jag tänkt!


Veckan började så bra,med härligt väder på måndagförmiddag,när jag tog min vanliga promenad.
Tisdag steg jag upp och gjorde iordning frukost och åt som vanligt.
Men sen AJAJAJ!
Förmodligen ett gallstensanfall.Eller jag är nog ganska säker på det.Har haft det tidigare,men det är flera år sedan.Fy så ont det är.Hela dagen till spillo.Jag som skulle köpa ingredienser och planera vad och när jag ska baka till jul.
Gårdagen var inte så värst bra heller.Trött och loj.Hade ju knappt vågat äta någonting.
Svägerskan och svågern från Seskarö kom och förgyllde dagen en liten stund.Dom lämnade lilla vovven medan dom hälsade på några släktingar.Den lugnaste och tystaste lilla hund jag vet.
Idag har det varit kallt som bara den.Tänk ,att i södra Sverige håller dom på att snöa ner.Konstiga vintrar det blivit.Dom är ju inte beredda på det heller,så det blir ett väldigt kaos.
Har iallafall bytt gardiner i köket och satt fram några el-ljusstakar nu.Får fortsätta i morgon.Ganska kul,när allt kommer omkring.Bulldegen jag skulle göra idag,hoppas jag kunna göra i morgon.
Har ätit gröt och lätt mat.Det konstiga är att jag brukar tåla nästan vad som helst.Hoppas det blir så igen.Får ta det lite lugnt ni,så det går bra med julmaten.
Nu är det slut för idag!
Tack för idag!
Hej!

3 kommentarer:

Gunnel sa...

Aj-aj-aj, inte roligt att må dåligt. Det passar aldrig in i ens tillvaro. Hoppas att du börjar känna dig bättre och får ägna dig åt roligare saker.

Sanna sa...

Klokt av dig att ta det försiktigt nu med maten, men du måste ju ändå få i dig nog med energi annars blir du ju sjuk!
Trevlig helg! Kram Sanna

Annica sa...

Usch, jag känner verkligen med dig. Jag opererades för gallan 1996 efter att ha dragits med besvär i flera år. Till slut tålde jag knappt vatten.

Jag hoppas verkligen att du blir bättre och kan njuta av julens läckerheter. Men tyvärr är ju de kända för att kunna "ställa till det".

Krya på dig!

Bloggintresserade