torsdag 11 februari 2010

70-tal!






Vi kommer nog alla ihåg 70-talet,med dess blommiga och medaljongprydda tapeter.
--
När vi flyttade in i huset i Mars 1973,var väggarna gröna,orange eller blommiga.På golvet i vardagsrummet var det nålfiltsmatta ,brun.Tänk ändå!!Hallen var målad i grönt,men eftersom vi plockade bort en garderob och hatthyllan,fick vi tapetsera.Det blev en mörkgrön,medaljongtapet.Hittade den inte på bild,men.bilderna här ovan representerar nog ganska väl det som fanns då.Så snyggt man tyckte att det var.
En granne tapetserade väggar och dörrspeglar i huset med mörkt röda medaljonger.Jag tyckte det blev för mycket och såg ut som en bordell.Ursäkta,men det var hemskt.Nu är dom stora mönstren på väg tillbaka,efter allt det vita,som huserat i alla hem länge nu.
--
Såg nyligen ett sovrum helt i svart,utom en fondvägg.Ett mörkbrunt vardagsrum.
Det var Jättesnyggt!!Hade aldrig trott att jag skulle tycka det,men det gjorde jag.
--
Nu har man helt fel färger hemma igen.Typiskt!
Men man vågar ju ha det man trivs med ,nu när man är i den här åldern.Skönt!
--
Få se vad nästa trend blir.
--
Jag är inte bättre i kroppen och knoppen.Fick Cortison-nässpray i går,så jag får se hur det utvecklar sig.
Har då inga krafter.Var och handlade lite.Totalslut!
Men det blir väl bättre.Nu får ju ryggen vila iallafall.
--
Det var dagens blogg!Hej!









3 kommentarer:

Gunnel sa...

70-talet var färgstarkt. Vi flyttade in 1972 och nålfiltmattan var grön. Köksväggarna bruna och luckorna ljusblå. Tapeterna med medaljonger var ju hopplösa, det blev en så rörig bakgrund till tavlorna.
Trender må komma och gå men i min ålder bryr jag mig inte så mycket om vad som är inne eller ute.

Eva sa...

God morgon, kikar in innan allt drar igång här. Vad trist att du inte känner dig pigg ännu men det är ju samma med Viktoria, vad har ni dragit på er =(
Vila och var rädd om dig så inte kroppen far ännu mer illa.
haha..jag kommer också ihåg alla dessa tapeter och färger, usch jag tror inte jag kommer att "falla" för det men man kan aldrig säga aldrig =) ha en bra dag.

Sanna sa...

Bra att du tar det lugnt och lyssnar på kroppen!
Ja tänk hur allt kommer och går gällande mode, och vi följer med... Jag minns så väl hur jag avskydde 70-talets utsvängda jeans och sa att jag ALDRIG skulle ta på mig ett par sådana. Ack så fel man hade, bootcut har ju funnits länge nu... :)

Bloggintresserade