onsdag 24 februari 2010

Bytt kläder igen!

Var bara tvungen att byta bakgrund igen.Den förra var för "puttinutti" för att vara jag.

Ja,det "vackra" vädret verkar fortsätta .Jag har inte varit ut idag.Har tagit hand om tvätt som blivit liggande och dammsugit klart.Bytte lite mattor,bara för att få lite omväxling.Nu börjar man känna sig ganska instäng i sitt lilla hus.Samtidigt får man vara glad att man inte behöver iväg till nåt jobb.Så skönt det är att man inte jobbar kvar på Posten längre.Nu är det uppsägningar igen i parti och minut.Det kan väl knappast vara kvar någon personal snart.
Måste säga att Posten har blivit väldigt osynlig nu.Bara brevbäraren som är kvar?Än så länge?

Vad ska man säga om alla tak som rasar av snön i södra Sverige?Konstruktionerna kan inte vara som dom ska.Läste i AB ,appropå allt kaos både på vägar och järnvägsspår,att snöröjningsberedskapen (långt ord)läggs fullständigt ner i södra delarn ,om det inte har varit snö på några år.Smart?

På tal om tak.jag är faktiskt lite orolig över mitt altantak.Brukar alltid ha stöttor under.Denna vinter har det inte blivit av att sätta dit dom.Måste försöka få hjälp att skotta bort lite när det blir lite varmare..Tittar varje dag om det börjar brytas.Det är stadig konstruktion,så det är nog ingen fara,men börjar man fundera över något...............
--
Nu är klockan 22,26 och jag är genomsvettig!
Vilken otrolig kväll igen!!!Vilka grabbar!Alla gjorde ett jättbra jobb!!
Guld igen!
Man blir bara så stolt!
--
Nu blir det alpint,sen god natt!

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Din nya bakgrund till bloggen är jättefin.
Jag har inte vågat titta på stafetten ikväll. Nisse ropade på mig när Hellner nästan var i mål. Vi måste vara särskilt stolta över Kalla som kommer från Tärendö och Hellner som är skidfostrad i Gällivare. Fantastiskt!!

Sanna sa...

Ja usch vad dåligt samvete jag får att jag helt glömde ditt altantak! Skit också! :( Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig! *krama*

Bloggintresserade